„Jsme moc rádi, že se tato oprava uskuteční. Silnice je pro nás hodně důležitá a byla již ve špatném stavu, jistě si to zaslouží,“ uvedl pro Deník Josef Bíža, starosta Mšeného – lázní.

Předmětem zahájené rekonstrukce je silnice II/118 Mšené - lázně – Budyně nad Ohří v délce 5,7 km, přičemž v pátek byla za účasti starostů Litoměřicka a Roudnicka, v čele se starostou obce Josefem Bížou a předsedou představensta dodavatelské firmy Karlem Ryplem, zahájena I. etapa tohoto díla v hodnotě 27 milionů korun z 57 milionů korun celkových nákladů.

„Do plánů rekonstrukcí jsem tuto mšensko - budyňskou silnici prosadil a musím říct, že s velkým úsilím. Hájil jsem tuto akci, považuji ji za nezbytnou pro další rozvoj tohoto krásného koutu našeho kraje,“ uvedl u příležitosti slavnostního zahájení opravy silnice hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

„Stavba bude realizována ve dvou etapách. Z důvodu přidělené částky v krajském rozpočtu pro letošní rok si Ústecký kraj vyhradil právo zahájit jen část rekonstrukce a dokončit ji v příštím roce,“ vysvětlil František Janačík z krajského úřadu Ústeckého kraje.

První etapa investiční akce řeší úsek, který je vymezen hranicí Ústeckého kraje a křižovatkou s odbočkou na obec Peruc, kde je trasa napojena na nově rekonstruovanou část v obci Mšené - lázně.

Celková délka úseku, který bude ještě v letošním roce zrekonstruován, je necelé tři kilometry o ploše přibližně 18,8 km2. Rekonstrukce se dočkají také čtyři stávající propusti. Součástí I. etapy díla je i nové vodorovné dopravní značení.

„Je dobře, že se do této rekonstrukce kraj pustil i z toho důvodu, že komunikace je považována za spojnici dvou dálnic, Teplické a Slánské. Z toho také vyplývá její vytíženost, která se v poslední době opravdu znatelně zvedla,“ upozornil Josef Bíža.

O enormním nárůstu především těžké kamionové dopravy na této trase již Deník informoval, například Budyní projede denně 6 tisíc automobilů.