„Chtěli bychom mít kompletní projekt včetně stavebního povolení do konce března příštího roku, tak abychom mohli žádat Státní fond dopravní infrastruktury o dotaci na stavbu mostku,“ přiblížil současný stav záměru výstavby mostku starosta Budyně nad Ohří Petr Medáček.

Důvodů, které vedly představitele města k rozhodnutí vybudovat lávku pro pěší a cyklisty je hned několik. Především je to stále hustší doprava, jež projíždí přes historické centrum Budyně nad Ohří. Dále je to svými rozměry již nevyhovující současný kamenný most přes Malou Ohři. O tom svědčí i mnohé šrámy, které v nedávno zrekonstruované stavbě dlouhodobě způsobují těžké nákladní automobily.

Ty také nejvíce zatěžují samotnou Budyni nad Ohří. Město v nedávné době nechalo provést měření, jehož výsledkem bylo číslo šest tisíc. Přesně tolik automobilů denně projede městem.

Podle starosty Petra Medáčka přibližně třicet procent z tohoto údaje jsou nákladní vozidla. Na opraveném kamenném mostu, který je státem uznanou památkou, dokonce došlo k několika kolizím – nejčastěji právě kamionu a cyklisty.

Do stavby mostku je zahrnuto i vybudování chodníku, jenž by vedl k lávce z obou stran. Navíc bude stavba umístěna na pozemcích několika majitelů. „Jednání s majiteli dotčených pozemků probíhají. Velkou část jich máme již za sebou s úspěšným závěrem,“ říká starosta. Předpokládaná cena mostku a okolních chodníků je podle něj okolo 9 milionů korun.

„To je ale pouze velice hrubý odhad. Tato částka se může ještě značně změnit. Například na základě stanoviska památkářů. Ti by mohli například požadovat nějaká speciální opatření,“ vysvětlil Petr Medáček.

„Termín uvedení do provozu nové lávky si netroufám odhadovat. Snažíme se, aby postup z naší strany byl co nejrychlejší. Vše bude záviset na toku finančních prostředků. Teď je pro nás aktuální příprava projektové dokumentace,“ sdělil Deníku již dříve Josef Bittner, místostarosta Budyně nad Ohří.