Pod tlakem petice, kterou podepisují stovky lidí z obcí na trati, má padnout definitivní rozhodnutí na mimořádném pracovním zasedání zastupitelstva zřejmě začátkem listopadu.

„Naději stále ještě máme, i když nevím, zda budeme k jednání přizváni,“ říká třebívlický starosta Josef Seifert, který před krajskými zastupiteli zdůvodňoval, proč by měla být osobní doprava na trati Čížkovice – Obrnice zachována. „Upozorňujeme na bezpečnost železniční dopravy, přetíženost silniční sítě, problematickou zimní údržbu silnic III. a IV. třídy, kudy po zrušení vlaku linková autobusová doprava povede, a nutnost propojit průmyslové zóny v Lovosicích a Mostě,“ opět zdůrazňuje starosta Seifert.

Řešením podle občanského sdružení MRKEV Solany by mohlo být pouze vyloučení neekonomických spojů na trati a zachování vlakových spojů alespoň v omezeném rozsahu.

Obce hrají o čas, protože nové jízdní řády mají platit od začátku prosince. „Pokud je vedení tratě a autobusových linek podobné, dochází k tzv. souběhu dopravy. Podle evropské legislativy však může dostat dotace z veřejných zdrojů jen jeden druh dopravy, nikoli oba, jak je tomu nyní,“ argumentuje tisková mluvčí Ústeckého kraje Veronika Kindlová. „Vzhledem k téměř šestimilionové ztrátě z vlakové osobní dopravy na této trati je posílení autobusové dopravy pro obyvatele oblasti řešením, přinášejícím spoje jedoucí častěji a s menší docházkovou vzdáleností k zastávkám,“ dodala.