Rozhodnutí padlo na konci minulého týdne jako reakce na čtvrteční článek v litoměřickém Deníku, který na stížnosti cestujících upozorňuje, a je výsledkem jednání místostarosty Ivana Palána a vedoucího litoměřického odboru dopravy a silničního hospodářství Iva Perny.

„Domluvili jsme se, že by měl dopravce problém co nejrychleji řešit. Musí provést zásadní změny v jízdních řádech s návaznostmi na železniční dopravu a na hlavní trasy autobusové dopravy ve směru Praha nebo Ústí nad Labem,“ sdělil na dotaz Deníku Ivo Perna.

Dopravní podnik Ústeckého kraje, který městskou hromadnou dopravu v Litoměřicích zajišťuje, teď musí materiál zpracovat co nejrychleji.
Přepracované jízdní řády musejí schválit městští radní a odbor dopravy by rád viděl, kdyby platily už od 9. prosince tohoto roku.

Ještě minulý týden mluvili vedoucí odboru dopravy Ivo Perna a ředitel litoměřického provozu Dopravního podniku Ústeckého kraje Zdeněk Razák o tom, že na vině za zpoždění autobusů je složitá dopravní situace ve městě daná především výstavbou okružní křižovatky ulic Masarykova – Na Valech. V plné práci tu stavbaři budou až do konce letošního roku.

Nakonec připustili, že současné jízdní řády jsou zastaralé, lety prošly jen kosmetickými úpravami a je potřeba je změnit. „Je to řešení situace,“ říká Zdeněk Razák. „První nástřel nových jízdních řádů chci mít připraven už příští týden,“ odhaduje. „U vytíženějších spojů je potřeba prodloužit časy, aby byl jízdní řád reálný,“ připouští ředitel Razák.

Sestavit nové jízdní řády podle všech požadavků města bude zřejmě tvrdý oříšek. DPÚK zajišťuje městskou hromadnou dopravu v Litoměřicích třemi ekobusy, které projíždějí město v dopolední i odpolední špičce v půlhodinových intervalech. Pokud budou časy prodlouženy a stávající intervaly by měly zůstat zachovány, znamenalo by to buď autobusy přidat, nebo vypustit některé spoje.

Jen v letošním roce však město Litoměřice zaplatí ze svého rozpočtu na provoz MHD 2,5 milionu korun. S navýšením této částky se nepočítá. DPÚK tak musí při sestavování nových jízdních řádů tuto částku zohlednit.

„Předběžně uvažujeme o tom, že bychom rozházeli linky B a D, linka A by zůstala vzhledem k trase město – Interspar – Bohušovice – Terezín zachována v současné podobě,“ uvažuje Zdeněk Razák.

Jen letos došlo ke třem změnám v jízdním řádu linky A, na linkách B a D po jedné změně. „Současně s tím budeme provádět kontroly na linkách tak, aby si cestující už nemuseli stěžovat jak na zpoždění autobusů, tak na jejich předčasný odjezd ze zastávek,“ slíbil.