Ze zastávky „U Kapličky“ v Pokraticích odjížděl ve středu ráno autobus linky D s devítiminutovým zpožděním. Místo v 7.51 odjížděl až v 8 hodin.

„Nejen dnes. I včera přijel pozdě,“ konstatovala na zastávce Zdena Motešická, která spojem denně cestuje do centra. To zde potvrdily i Petra Lukešová a Olga Vokounová.

„Jezdím městskou ve všední den a například „áčko“ mi už dvakrát ujelo. Ve 13.04 má odjíždět z nádraží, přitom jsem ho už v jednu hodinu chytla na kruháku,“ přidala se Ivana Gromanová z Litoměřic.

„Zaráží mě i přístup jednotlivých řidičů. Zřejmě je pro ně obrovským problémem otevírat zadní dveře. Hlavně u pošty se pak na vystoupení všech lidí čeká několik minut,“ postěžovala si Jitka Minková.

Odbor dopravy a Dopravní podnik Ústeckého kraje, který v Litoměřicích městskou hromadnou dopravu zajišťuje, však žádné stížnosti na porušování jízdních řádů a kázně řidičů neobdržely.

„O stížnostech nevíme. Pomohlo by nám, kdyby nás cestující informovali hned v ten den, kdy se podobná situace stane,“ říká oblastní ředitel Dopravního podniku Ústeckého kraje v Litoměřicích Zdeněk Razák. „Dokážeme pak zjistit, zda řidič nerespektoval jízdní řád svévolně, nebo jestli se tak stalo z jiného důvodu,“ dodává. Sankcí by pak mohlo být upozornění, finanční postih nebo dokonce výpověď.

Důvodem, proč v současné době dochází k nedodržování jízdních řádů, je podle něj i Iva Perny, vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství v Litoměřicích, složitá dopravní situace ve městě.

„Provoz je omezen zejména v části křižovatky ulic Masarykova – Na Valech, kde probíhá výstavba nové okružní křižovatky. Provoz tu nyní řídí semafory, které autobus pozdrží. Ten, když musí celou svoji trasu projet za dvacet pět až třicet minut a po návratu na nádraží okamžitě najíždí nový půlhodinový interval, může zpoždění nabrat. Pokud se takhle otočí třikrát čtyřikrát za sebou, zpoždění naskakuje,“ vysvětluje Ivo Perna. Silnou dopravu ve špičkách ještě stěžují objížďky a úseky s jednosměrným provozem.

O důvodech, proč autobusy odjíždějí ze zastávek až s několikaminutovým předstihem, však oba ve středu jen spekulovali. „Na přejezdy mezi jednotlivými zastávkami mají řidiči jednu či dvě minuty, což za složitější situace nemohou stíhat,“ řekl včera Ivo Perna. Řidiči pak údajně vyjíždějí ze zastávek s předstihem, aby na jiných, kde nastupuje více cestujících, vyrovnávali případné zpoždění.

Situaci by mohla zřejmě řešit až zásadní změna jízdních řádů, o níž město v tuto chvíli uvažuje. Jednání Iva Perny s místostarostou Ivanem Palánem, na němž bude projednávána i městská hromadná doprava, proběhne už dnes.

Na linkách A, B a D MHD v Litoměřicích jezdí tři ekobusy, ekologické autobusy na zemní plyn. Město za tuto dopravu platí 2,5 milionu korun ročně.
Město i DPÚK se stížnostem brání tím, že v současné době není dopravní situace ve městě jednoduchá.

„Dokud nebude dostavěna okružní křižovatka Na Valech, která provoz po městě urychlí, by měli být cestující trpěliví,“ dodali Perna i Razák. Cestující mohou příště své stížnosti volat přímo na číslo dispečerů DPÚK, a to 724 632 448 – 9.