Ve čtvrtek se totiž na nich vydali od radnice na výjezdní zasedání do ZŠ Ladova. „Během jízdy jsme zažili několik malých incidentů,“ prozradil zastupitel Petr Kvapil. „Ačkoli řidiči viděli naši označenou skupinu, tak nám na křižovatkách nedali šanci projet ji společně,“ dodal místostarosta Jaroslav Tvrdík.

Již během jednání vyslovili zastupitelé první kroky, které by zlepšili cyklistům průjezd městem. Závěrem zasedání zastupitelstva bylo pověření odboru územního rozvoje města přípravou zadání studie pro zbudování „chráněných cyklotras“ na území města, a s tím spojené propojení Litoměřic se stávajícími cyklostezkami v jeho okolí. „Koncepce a studie jsou pěkné věci. Ale očekával bych hlavně vstřícnost od dopravní policie a s tím spojené rychlé kroky města, které by pomohly cyklistům ještě před studiemi,“ uvedl Petr Kvapil.

„Některé změny, které se týkají například úpravy dopravního značení se dají udělat poměrně rychle. I když jednání s dopravní policií určitě nebudou jednoduchá. Ale věřím, že budou mít zdárný konec. První neformální jsme již uskutečnili toto pondělí,“ uvedl Jaroslav Tvrzník.

Cyklisté by se tak již brzy mohli dočkat zprůjezdnění některých jednosměrek v centru v obou směrech, například v ulicích 5. května nebo Novobranská.
Pruhy ze zámkové dlažby by cyklistům sloužily jako chráněné cyklotrasy a současně i vozíčkářům by zlepšily pohyb po městě. Retardéry by chránily cyklisty před vjezdem na silnici. Taková je představa města o podobě budoucích cyklotras, které by Litoměřice měly protínat křížem od východu na zapád a od jihu na sever a měly by být napojeny na cyklostezky Labe a Ohře, které kolem města povedou. „Máme v úmyslu být doopravdy zdravým městem a cykloturistiku budeme podporovat,“ uzavřel Jaroslav Tvrdík.