Zmiňované trati hrozí zrušení provozu už letos v prosinci. Podle krajských úředníků je ztrátová, proto ji už kraj nechce u Českých drah objednat.
Zpráva vyvolala mezi lidmi silné emoce. Třebívličtí zastupitelé ji probírali na svém středečním zasedání. V jeho závěru přidávali na petiční archy svoje podpisy. Žádají krajské radní a zastupitele, aby se zasadili o zachování dopravy.

Hledisko ekonomické je podle nich sice důležité, domnívají se však, že není správné, že je považováno za hlavní.
Krajní možností by podle třebívlických zastupitelů bylo zachovat na trase Lovosice – Most alespoň ranní a odpolední spoje, kterými jezdí děti do školy, a víkendové spoje.

„Pro toho, kdo tu nemá auto, je vlak o víkendu jediným spojením s městem,“ shodli se Venuše Pazderová i Josef Gaertner z Třebívlic.
„Dcera s ním jezdí dvakrát týdně na internát do Duchcova. V neděli do školy a v pátek zpátky. Z Duchcova do Mostu se dostává poměrně snadno, ale z Mostu sem k nám do Třebívlic je to už teď problematické. Pokud dopravu na trati zruší, domů se zřejmě nedostane,“ obává se Miroslava Fedurcová. Vlakem z Třebívlic do Dlažkovic jezdí Radka Klupáková. „Sice jen občas, ale moje děti jím denně dojíždějí do školy. O prázdninách tu třeba jiné spojení není,“ říká žena nad peticí. Své pacienty z obcí na trati má i dentista Jiří Sailer, který dodává: „Spojení vlakem je pro ně ideální.“

Kraj tvrdí, že jsou železniční spoje na trati Čížkovice – Obrnice málo využívané, a chce je nahradit levnější autobusovou dopravou. V Třebívlicích také proběhlo jednání mezi zástupci Ústeckého kraje a Radou Svazku obcí Integro, rozšířené o starosty obcí na trati Čížkovice – Obrnice.

„Argumentovali jsme tím, že železniční doprava je spolehlivá, bezpečná, že budování průmyslových zón v Lovosicích a Mostě bude vyžadovat propojení regionu a že silnice první třídy je v současné době přetížena a další zatížení náhradními autobusovými spoji jen dopravní situaci stíží,“ říká starosta Třebívlic Josef Seifert. „Jakákoliv dopravní nehoda na silnici způsobí zastavení provozu na několik hodin. Otázkou je, jak bude Správa a údržba silnic ÚK stíhat udržování silnic třetích a čtvrtých tříd, kam by měly autobusy zajíždět, v zimním období,“ dodává starosta Seifert.

Kraj uvádí, že na trati doplácí zhruba 51 korun na jeden kilometr, což znamená šestimilionovou ztrátu. „Malá obsazenost vlaků, které na rozdíl od autobusů nemohou zajet do každé z obcí, vede k její vysoké ztrátovosti. Vedení trati a autobusových linek je podobné, dochází tu k takzvanému souběhu dopravy. Podle evropské legislativy však dotace z veřejných zdrojů může dostat jen jeden druh dopravy, nikoli oba jak je tomu nyní,“ uvedla tisková mluvčí Ústeckého kraje Veronika Kindlová.

Do organizování petice proti zrušení trati se zapojilo i občanské sdružení MRKEV Solany. V současné době byla sebrána už tisícovka podpisů.
Definitivní stanovisko však přijme krajské zastupitelstvo na některé z připravovaných schůzí v tomto roce.