„Město na tuto část rekonstrukce obdrželo téměř sedmimilionovou dotaci od Ministerstva pro místní rozvoj, k této částce přibyde ještě třicetiprocentní podíl města,“ informoval o finanční stránce projektu starosta Roudnice nad Labem Zdeněk Kubínek.

Zastávky ano, nádraží ne

Právě druhá část rekonstrukce náměstí je další klíčovou fází pro to, aby se Karlovo náměstí změnilo v pouhé autobusové zastávky na místo dosavadního nádraží. „Problém, kam umístit autobusové nádraží, řeší Roudnice nad Labem již dlouhou řadu let. Rozhodli jsme se využít řešení, které napomůže tomu, že autobusy na náměstí přestanou parkovat, ale zároveň zastávky zcela nezmizí,“ vysvětluje starosta.

Vize vedení roudnické radnice je totiž taková, že autobusy přijedou na zastávky několik minut před odjezdem a po nastoupení cestujících náměstí opustí, stejně tak při příjezdu.

„Nově mají povoleno parkovat na Karlově náměstí pouze přibližně deset minut. Na delší dobu musí odjet na odstavné parkoviště. Kam přesně, je věc jednotlivých dopravců,“ uvedl pro Deník Vlastimil Sýkora, mluvčí roudnického městského úřadu.

Radnice tak vychází vstříc nejen občanům, kteří byli se stavem Karlova náměstí nespokojeni. „Náměstí plné autobusů rozhodně není to, co by město dobře reprezentovalo,“ potvrdila Deníku na počátku rekonstrukce jedna z obyvatelek Roudnice nad Labem Michaela Volosčuková.
„Náměstí bude nyní mnohem přehlednější, zlepší se jeho stav po estetické a především po technické stránce, na mnoha místech se totiž téměř sto let stará dlažba pozvolna propadá,“ říká Zdeněk Kubínek.

Stavební ruch bude pokračovat

Po dokončení druhé části rekonstrukce však stavební ruch v centru Roudnice nad Labem neustane. „Následovat bude třetí finální část oprav. Ta podle plánu zahrnuje pravou část náměstí ve směru od mostu a také Husovo náměstí,“ popsal starosta.

Opravy začaly společně s výstavbou nových průjezdných zastávek na levé straně – u místního zámku, kam se také přesunula převážná většina nástupních míst. Tato část byla kompletně předlážděna a upravena zahradnickými firmami. Úpravou prošla také stání pro automobily.

„Rekonstrukce je rozdělena na několik etap z několika důvodů. Nemůžeme jej samozřejmě uzavřít a opravit naráz, jelikož je důležitou dopravní tepnou, stejně tak finance ve formě dotací jsou nám uvolňovány postupně,“ objasnil důvody postupu prací již dříve Vlastimil Sýkora.