Po otevření úseku dálnice D8 z Řehlovic na Ústecku ke státní hranici se SRN v prosinci loňského roku sice dostali dopravci doporučení, aby své řidiče těžkotonážních vozidel neposílali kolem Labe.

Nešlo však o striktní příkaz ze strany policie. Tranzitní nákladní doprava tak již řadu měsíců znamená pro Lovosice obrovskou zátěž. Obyvatelé jsou z nárůstu počtu projíždějících kamionů nešťastní.

Starosta Lovosic Jan Kulhánek ale není přesvědčen o tom, že by zákaz, který navrhuje ústecký primátor, problém jako takový řešil. „Bylo by pěkné, kdybychom dopravu posunuli jinam, ale přes jiné obce by byla ještě hustší. Možná na zkoušku,“ váhá Kulhánek.

Podle něj kamionovou dopravu v takové míře může zvládnout jedině dálnice. S dokončením posledního úseku dálnice D8 Lovosice – Řehlovice však Ředitelství silnic a dálnic počítá nejdříve v roce 2010.

„Receptem by mohlo být vážení kamionů, které má koneckonců oporu v zákonu. Pokud by dopravní policie nebo celní správa řidiče posílala často na vážení, kontrolovala jim přestávky, technický stav, určitě by toho hodně objevila. A šoféři by si rozmysleli tudy jezdit,“ míní lovosický starosta. O postupném naplňování této strategie hovořil před časem šéf severočeské dopravní policie Jiří Ušák. „Regulovat by se tak dala doprava z obou stran, i od Teplic,“ říká Kulhánek.

Zákaz průjezdu jen od Ústí na Lovosice nic neřeší ani podle starosty Velemína Jiřího Skalického. „Nelíbí se mi, pokud by se na Lovosice jezdilo jednosměrně a přes Velemín oběma směry. Jedině že by v Petrovicích značka přikazovala jízdu od Bystřan, tak ano. Aby to bylo seriózní pro obě strany,“ uvedl. Proč v posledních týdnech stoupl počet kamionů jak v Lovosicích, tak na ve Velemíně, však netuší.