ROUDNICE NAD LABEM - Těžce poškozenou okružní křižovatku v centru Roudnice nad Labem by o víkendu měla opravit specializovaná firma. „Oprava bude prováděna v rámci reklamačního řízení. Jedná se o doplnění dlážděného prstence malé okružní křižovatky ulic Špindlerova a Kratochvílova u obchodního domu BILLA,“ informoval Vlastimil Sýkora, mediální zástupce Roudnice nad Labem.
Okružní křižovatka byla v tomto místě dokončena přitom již před rokem. V současné době připomíná spíše polní cestu. Křižovatkou projíždějící těžké kamiony totiž vytrhávají jednotlivé kostky z dlážděného prstence ve vnitřní části křižovatky. Ty navíc ohrožují svým odletem nejen okolní vozidla, ale především chodce.
„Situace mě dost znepokojuje. Myslím, že se tam nákladní vozidla prostě nevejdou. Určitě by pomohl obchvat,“ sdělil Ondřej Kysilka z Roudnice nad Labem.
Dokončení kompletního obchvatu Roudnice nad Labem je přitom stále v nedohlednu. Investorem je pro tuto akci Ústecký kraj. Právě dokončení třetí části obchvatu je pro Roudnici nejzásadnější.
„Snažíme se sehnat všechny majitele pozemků, kterých se stavba dotkne. Pokud vše půjde podle představ, tak do července bychom mohli získat územní rozhodnutí a následně připravit dokumentaci ke stavebnímu povolení. Práce by mohly začít na konci, případně na začátku příštího roku,“ odhadl už před časem starosta Roudnice nad Labem Zdeněk Kubínek.
Vybudování třetí části obchvatu vyjde Ústecký kraj na zhruba 300 milionů korun. Se stavbou první části městského obchvatu zde začali v roce 1972, do konce roku 1984 dokončili druhý úsek. „Dále se tehdy z neznámých důvodů nepokračovalo,“ dodal starosta.
Součástí posledního úseku by měl být i nový most přes Labe. Jeho dokončení je plánováno mezi roky 2018 a 2020. Ten by měl odvést veškerou dopravu, která nyní projíždí přes Karlovo náměstí, dále okolo několika škol a na zmiňované okružní křižovatce se dělí ve směru na dálnici D8, na Štětí a na Mělník.
V řešení dopravy pokračují roudničtí také v centru města. Příkladem je páteřní komunikace města – Michálkova ulice, kde si lidé stěžovali na nadměrný hluk od rychle projíždějících vozidel například v nočních hodinách.
„Pro zklidnění dopravy v této lokalitě by byla vhodná úprava podle koncepce dopravy. Protože to je nákladná investice, doporučila dopravní komise instalovat vodorovné dopravní značení, které oddělí vozidla v pohybu a parkující,“ sdělil Sýkora. Jak ještě dodal, navíc budou odděleny jednotlivé jízdní pruhy, ulice se tak opticky zúží. Navíc bude obnoveno značení „zákaz stání“ po straně u přírodního divadla.