Dopravní situace ve městě je složitá. Jaká opatření v tomto smyslu město letos plánuje a do jaké míry mohou, podle vás, urychlit průtah městem?
V současné době kromě výstavby okružní křižovatky ulic Masarykova a Na Valech nic dalšího v plánu nemáme. V této chvíli nemohu předjímat nějaká další dopravní opatření. Hlavní průtah městem po silnici I. třídy I/15 od České Lípy přes okružní křižovatku Na Kocandě podél Labe směrem na Ústí nemohu vylepšit. Silnice nebude ani čtyřproudá, ani jednosměrná. Vzhledem k tomu, že ulicí Na Valech projede za čtyřiadvacet hodin téměř dvacet tři tisíc vozidel povolenou rychlostí 50 kilometrů v hodině, můžeme výstavbou okružní křižovatky Masarykova – Na Valech průjezd vozidel směrem od Pokratic a ve směru na Ústí nad Labem jedině urychlit.
Zatím mám v plánu instalování poptávkových semaforů na dva vysoce frekventované přechody pro chodce v ulici Na Valech – u pošty a na křižovatce u školy v Sovově ulici. Stejný poptávkový přechod je v místech u autobusového nádraží. V ulici Na Valech lidé přecházejí vozovku nahodile, proto by semafory, kdy by chodci přecházeli vozovku ve skupinkách, průjezd aut urychlily.
Stoprocentní řešení na plynulou jízdu padesátikilometrovou rychlostí městem není, dokud budeme mít jeden most, dokud nebudeme mít obchvat města, dokud nebudeme mít vyřešenu tzv. západní komunikaci v návaznosti na Západní most přes Labe.
Průjezd ve městě by mohla urychlit i plánovaná okružní křižovatka ulic Nádražní – Alšova – Na Kocandě. Obešla by se bez zásadních stavebních úprav, protože by byla sestavena z vyvýšených klenfixových prahů, které vypadají jako vyšší retardéry. Mohli bychom zde i vyřešit problém přecházení chodců přes vozovku. To je v těchto místech nebezpečné. Je to řešení, které by nemuselo stát moc peněz ani Ředitelství silnic a dálnic ČR, ani Správu a údržbu silnic ÚK, která je majetkovým správcem komunikace Nádražní, ani město, kterému patří ulice Alšova. Obávám se však, že v letošním roce k této úpravě z finančních důvodů nedojde.