LITOMĚŘICE - Stav účelové komunikace podél Labe mezi Litoměřicemi a Libochovany, která je zároveň využívána jako cyklostezka, není uspokojivý. Zvolený povrch, který je v mnoha případech tvořen hrubou šotolinou se cyklistům nemůže líbit.

Přitom by stačilo málo. Zvolit prakticky stejně drahý materiál, lomový prach, uválcovat jej a komfort pro cykloturisty by byl výrazně vyšší. Ještě nedávno cyklostezka mezi Litoměřicemi a Žalhosticemi připomínala spíše tankodrom. Obec Žalhostice nemohla provést její opravu z důvodu nevyjasněných vlastnických práv.

“V dnešní době je i tento kus už náš, máme ho na Listu vlastnictví, a tak jsme jej mohli dát do pořádku,“ říká Alena Vacková, starostka Žalhostic.

Aktivní cyklista Martin Pichňa z Litoměřic si postěžoval na kvalitu provedených prací v litoměřicko–žalhostickém úseku. „Zvolený povrch není pro nás vhodný. Ničí nám pláště a boříme se do něj. Šotolina je hrubá a myslím i neuválcovaná.“

„Je to otázka několika měsíců, kdy se povrch zpeče a zataví dohromady, potom bude, myslím, v pořádku,“ sdělil místostarosta litoměřické radnice Jaroslav Tvrdík.

V katastru obcí Velké Žernoseky a Libochovany je cyklostezka na mnoha místech poškozována těžkou technikou, která zajišťuje především protipovodňové úpravy vlakové trasy na Ústí nad Labem.

„O zahájení prací se často dozvídáme až po stížnostech cyklistů. Dokonce jsme na naše webové stránky umístili omluvu za stav povrchu na cyklostezce, za který ale my, jako obec, nemůžeme,“ uvedla Ludmila Pafelová starostka obce Velké Žernoseky, která kritizuje komunikaci s Českými drahami a také to, že cyklostezka není po narušení uváděna do stejného stavu jako před započatými pracemi.

„Jediný přístup k trati máme právě pro cyklostezce. Podmínkou, kterou vždy při zadání prací klademe na čelní místo, je uvedení cyklostezky do původního stavu. A ke komunikace mohu uvést pouze to, že je vždy o lidech,“ uvedl Dag Kraus, přednosta správy trati.