LITOMĚŘICE - Reklamní poutače na chodnících nebo na fasádách domů by v Litoměřicích měly mít jednotný charakter. Domnívá se to Strana drobných živnostníků. Na posledním jednání rady členové této strany představili prezentaci, jejímž cílem je zajistit další rozvoj turistického ruchu ve městě.
Sjednocení reklamních poutačů je přitom jeden z mnoha bodů. „Z vlastních zkušeností totiž víme, jak je obtížné jednat nejen v případě reklamních poutačů s památkáři. Budeme usilovat o to, aby byla přijata jednotná pravidla,“ uvedl místostarosta Tvrdík.
Mezi živnostníky převládá názor, že změna by náměstí jistě prospěla. Ale na druhou stranu by také chtěli, aby se město nějakou formou podílelo na financování těchto změn. Spolumajitel obchodu Sport Tvrzník, Daniel Tvrzník například k tomuto uvedl: „Rozhodně se mi to jako nápad líbí, určitě by to přispělo i k vyšší návštěvnosti našich obchodů. Město by nás při těchto změnách, ale mělo určitě finančně podpořit.“
„Myslím, že by vývěsní štíty a vůbec veškerá loga měla být sladěna s převládajícím slohem, který vládne náměstí. Některá loga se asi měnit nemohou, například KB, ale může se zvolit vhodná velikost a materiál, z kterého by byla vytvořena. Sklo, dřevo, železo určitě ne plast,“ sdělil Deníku svůj názor litoměřický rodák Pavel Groh.
„Záměrem by mělo být sladit náměstí do jedné výtvarné řeči. Je to práce pro nějakého výtvarníka nebo heraldika, prostě pro někoho, kdo má vztah k dobovému písmu a jistý architektonický přesah,“ dodal Groh.