Na posledním jednání rady představili prezentaci, jejímž cílem je zajistit další rozvoj turistického ruchu ve městě.
Sjednocení reklamních poutačů je přitom jeden z mnoha bodů. „Z vlastních zkušeností totiž víme, jak je obtížné jednat nejen v případě reklamních poutačů s památkáři. Budeme usilovat o to, aby byla přijata jednotná pravidla,“ uvedl místostarosta Tvrdík.
Podle živnostníků by v budoucnu mělo na městském úřadě vzniknout oddělení, zabývající se propagací a rozvojem turistického ruchu v Litoměřicích.
„Obdobné oddělení například funguje v Litomyšli, Chebu, Písku nebo v Jindřichově Hradci. U nás se touto oblastí dosud zabýval hlavně tajemník, který však vzhledem ke svým povinnostem souvisejícím s chodem úřadu nemůže stihnout všechno,“ domnívá se místostarosta.
Jak vyplynulo z představené prezentace, snahou bude zvýšit vzájemnou spolupráci mezi městem a podnikateli, oživit historické centrum města pro cestovní ruch, rozvinout infrastrukturu pro moderní formy cestovního ruchu, využít k tomu i řeku Labu a zajistit funkční marketing cestovního ruchu. A to s využitím dotací z různých operačních programů, která budou pro nadcházející období v Evropské unii připravena.