Státní zástupce Jan Poláček se však odvolal a dopravní nehoda s tragickými následky z předloňského září, k níž došlo u Prackovic nad Labem, se dostane před Krajský soud v Ústí nad Labem.

Soudce Knotek své rozhodnutí zdůvodnil tím, že na základě posudku znalců z oboru dopravy je zřejmé, že příčinou dopravní nehody byl špatný technický stav vozidla Renault Twingo, v níž jely poškozené mladé ženy.

„Znalci došli k jednoznačnému názoru, že špatný technický stav vozidla způsobil jeho přetočení do protisměru. Rozhodující bylo, že Mitsubishi Pajero Antonína Izáka dokončilo předjížděcí manévr, takže o omezení lze hovořit jen po určitou dobu,“ uvedl soudce.

To podle něj potvrdili ve svých výpovědích i svědci v autě, které Mitsubishi předjíždělo.

„Jednání Izáka tak není v příčinné souvislosti s následkem dopravní nehody. Soud došel k závěru, že kdyby vytvořil překážku, jak stojí v obžalobě, tato situace by nenastala,“ vysvětloval své rozhodnutí Josef Knotek.

S tím však nesouhlasí žalobce Jan Poláček. „Je evidentní, že překážka vytvořena byla. Soudce zcela opominul fakt, že toto konstatování rovněž stojí v závěrech předložených znaleckých posudků,“ řekl.

Pro obžalovaného požadoval podmíněný trest v dolní polovině trestní sazby a zákaz řízení nejméně na tři až tři a půl roku.

Obžaloba Antonína Izáka vinila z toho, že 8. září 2007 v 19.50 na silnici I/30 u Prackovic nad Labem svým vozem Mitsubishi Pajero při předjíždění Volkswagenu Variant ve směru od Lovosic vytvořil překážku Renaultu Twingo a způsobil dopravní nehodu.

Při ní mladá řidička utrpěla těžká zranění a její 18letá spolujezdkyně havárii nepřežila. Po srážce obou vozidel bylo Mitsubishi vystřeleno přes svodidla k Labi.

Jeho řidič a spolujezdkyně utrpěli lehká zranění. Krátce poté, co se jim podařilo z převráceného offroadu dostat, vozidlo explodovalo.

Znalci z oboru dopravy však ve svých posudcích, které obhajovali při zahájení hlavního líčení, poukázali na to, že po prozkoumání havarovaného Renaultu Twingo došli k závěru, že před nehodou vůz vůbec nebyl způsobilý k provozu na pozemních komunikacích.

V řadě závad byly rozhodující nefunkční omezovač brzdného účinku (ABS) a porušené přední tlumiče. „Kdyby byl brzdový systém v pořádku, auto by se pohybovalo při brzdění v přímém směru, nepřetočilo se a nepřejelo do protisměru. Ke střetu by nedošlo,“ tvrdili znalci. Měsíc před nehodou twingo hladce prošlo STK.