Na pondělní dopoledne zřejmě nezapomene strojvedoucí pražského rychlíku. Když v Děčíně střídal svého kolegu, všiml si, že na střeše jeho lokomotivy, se kterou měl jet zpátky do Prahy, leží mrtvý mladý muž. Jak se ukázalo později, muž do Děčína na lokomotivě již přijel.  Byl ale již mrtvý. Cestou jej totiž zabil elektrický proud z trolejí.

„Podle předběžných informací to vypadá, že muž nastoupil někde v Kralupech nad Vltavou," uvedl vyšetřovatel Správy železniční dopravní cesty Přemysl Živný.

Ohledání těla proběhlo přímo v děčínském depu, kam nechali vyšetřovatelé lokomotivu zavést.

Zatím není jasné, jak se muž na lokomotivu dostal. Vystoupat na ni totiž není vůbec snadné. Navíc vlak jezdí na trati mezi Prahou a Děčínem rychlostí až 140 kilometrů za hodinu.

To, že se muž na lokomotivu dostal, se mu každopádně stalo osudné. Zatím existují minimálně dvě vyšetřovací verze, jakým způsobem to bylo.

Jednou z možností je, že muž byl z vlaku vykázán v Kralupech nad Vltavou, protože cestoval bez lístku. Neváhal proto a vyšplhal na lokomotivu.

Tuto verzi ale podle vyšetřovatele nelze potvrdit ani vyvrátit. Do uzávěrky totiž policisté totožnost mrtvého muže neznali. U sebe totiž neměl žádné doklady. U sebe měl ale batoh. Jaký byl jeho obsah ale vyšetřovatelé neprozradili.

Další možnou variantou je, že mladý muž skočil z mostu, protože chtěl spáchat sebevraždu. Jenže svůj skok špatně vyměřil a místo před vlak dopadl přímo na lokomotivu.

„Měli jsme případy, kdy se sebevrazi rozhodli ukončit svůj život skokem z nějakého mostku nebo nadjezdu před jedoucí vlak," říká mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

S podobnými případy se každopádně drážní vyšetřovatelé setkávají jen výjimečně. „Je to nanejvýš jeden, dva případy ročně. Mnohem častěji dojde k úrazu nebo smrti po úderu elektrickým proudem při krádeži kabelů nebo neopatrné manipulace s nimi," říká mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.