Dodnes chybí sjednocení zákazu jízdy kamionů o víkendech a o svátcích, zdůraznil Doubrava. Systém zákazů není sladěný s okolními státy. „Sousedé mají dvakrát tolik hodin zákazu jízdy kamionů než my. Například zákaz jízdy kamionů v pátek okolní státy nemají, takže my si uděláme o víkendu z republiky zbytečně velké parkoviště,“ uvedl Doubrava.

Stížnosti občanů přímo v Telnici a v okolí na jízdu kamionů mimo dálnici D8 mají podle Doubravy jednoduché vysvětlení. Charakterizují kamionovou dopravu – ušetřit za každou cenu: „Kamiony sjíždějí z dálnice jen proto, že v Chlumci mají lacinější pohonné hmoty a potom u Knínic se vracejí zpět na dálnici. Udělají cokoliv, aby se ušetřilo pár eur,“ uvedl Doubrava.

Čekání na mrtvé
Dodal, že prudké klesání na silnici z Nakléřova do Telnice je charakteristické pro celý sever Čech – nedostatkem peněz pro řešení bezpečnosti v dopravě. Pokud by zde kamionu selhaly brzdy, znamenalo by to ohrožení lidí v Telnici.

V prudce se svažující silnici do Telnice je instalován záchytný pás. Podle Doubravy do záchytného pásu stihne vjet jen řidič, který zná místní silnici. Jako řidič nákladního vozu s mixem. Věděl, jak si do záchytného pásu najet. Jinak by jízdu nepřežil. O stavbě pozvolnějšího nájezdu se mluví od roku 1985, kdy byl záchytný pás vybudován, protože havaroval autobus a devět lidí zahynulo. „K úpravě nájezdu dojde, až někdo další zemře,“ zdůraznil Doubrava.

Nepoučitelní lidé
Ústecká dopravní policie jezdí i za občany jednotlivých obcí, aby se vzájemně mohli informovat o problémech v dopravě. Navštívila i Telnici. Podle vedoucího ústecké dopravní policie Karola Kočárka kromě místních problémů existují i problémy obecnější povahy. Například na mokrém povrchu dochází k více nehodám, protože řidiči nedodržují dostatečnou vzdálenost mezi auty.

Kočárek to dokumentoval na příkladu z týdnu od 13. do 19. října 2008, kdy bylo sucho a v Ústí došlo ke 40 dopravním nehodám. Ale v týdnu od 15. do 21. prosince, kdy byla vozovka mokrá, bylo 53 nehod.

Podle ústeckého senátora Pavla Sušického dopravní policie podle výzkumu ovlivní jenom 10 % nehod. Většina problémů je skryta v samotných silnicích. Na jejich úpravy, včetně stavebních a úprav dopravního značení, však není dostatek financí. Kočárek uvedl, že tyto úpravy komunikací mohou odstranit až 80 % příčin nehod.