„Nehodám se nedá zabránit ani v případě, že bude silnice pod policejním dohledem, podobně jak to je na silnici I/30 podél Labe od Lovosic do Ústí nad Labem, kudy jezdí kvůli chybějícímu úseku D8 desítky tisíc aut. Úsek je od začátku září pod nepřetržitým dohledem dopravní policie a přesto zde došlo ke smrtelné nehodě,“ uvedl vedoucí dopravní policie v Litoměřicích Jaromír Galia.

Stín dálnice D8

Vedoucí litoměřické dopravní policie nevidí příliš optimisticky avizované zprovoznění chybějící části D8 v roce 2010. „V tomto týdnu se začalo pracovat na posledním úseku dálnice přes Středohoří, ale již jsem držel v ruce informaci, ve které se sděluje, že dokončení jednoho tunelu lze očekávat až v roce 2011,“ dodal Galia.

U řidičů nákladních vozů je nebezpečná únava a u řidičů osobních vozů bezstarostné a nezodpovědné chování. Dopravní policie navrhuje postavení výstražných tabulí, úpravy v dopravním značení a také zavést další vodorovná značení na krizových úsecích silnic. Ale pomůže to? „Naši dopravní policisté 80 procent času tráví v přímém výkonu služby na silnicích. Proti lidské chybě či neopatrnosti jsme ale bezmocni,“ řekl Galia.

 

 

Smrtelné nehody na Litoměřicku v 2. pololetí 2007

5. 7. Horní Řepčice - 1 smrtelné zranění, příčinou byla nepřiměřená rychlost
13. 7. Roudnice nad Labem na křižovatce na Kyškovice - smrtelné zranění cyklistky, nedání přednosti v jízdě
30. 7. Silnice I/30 – dvě úmrtí řidičů kamionů kvůli přejetí vozu do protisměru
24. 8. Silnice I/30 – 1 smrt a 2 těžké zranění kvůli nesprávnému způsobu jízdy a nepřiměřené rychlosti
8. 9. Silnice I/30 – 1 smrt a 2 těžké zranění u Prackovic kvůli nesprávnému předjíždění
20.9. Silnice 1/15 mezi Dřemčicemi a Třebívlicemi – 1 smrt a 1 těžké zranění kvůli rychlosti a přejetí do protisměru
26. 9. Lovosice na nájezdu na dálnici D8 – 1 smrt a 1 těžké zranění kvůli nedání přednosti v jízdě