„Zimní období 2012/13 patřilo k nejnáročnějším za posledních pět let z důvodu častého střídání teplot, finanční náklady činily více jak 178 milionů korun," sdělil vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Jindřich Franěk.

Správa a údržba silnic (SÚS) Ústeckého kraje podle něj nemá na zimní údržbu přímo vyčleněné peníze. „Finanční objem tak není zastropován a je součástí celoročního finančního plánu příspěvkové organizace," uvedl.

Provozní náměstkyně SÚS Ústeckého kraje Lenka Holovská uvedla, že ve skladech silničářů je nyní 13.000 tun soli a zhruba 6000 tun inertního posypového materiálu. „Na zimu budeme mít 120 posypových vozů. Deset nových jsme dostali vloni, deset letos," dodala.

Nové vozy v hodnotě zhruba 60 milionů korun SÚS převzala letos v srpnu. „Budou rozděleny do jednotlivých provozů s přihlédnutím k zimní údržbě. Větší počet aut obdrží okresy Chomutov, Ústí nad Labem, Děčín s ohledem na jejich vyšší polohu. Zbytek půjde dolů do Litoměřic," řekl ČTK technický náměstek SÚS Jaroslav Tačner. Vozy jsou víceúčelové, dají se využít jak k zimní, tak letní údržbě komunikací.

Celkem 18 sypačů se bude v zimě starat o sjízdnost dálnice D8 na území Ústeckého kraje. Osm jich je ve středisku v Nové Vsi, deset v Řehlovicích. Sdělila to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Připraveno pro ně je 2100 tun soli. Čisté náklady na zimní údržbu dálnice v loňském roce činily 20 milionů Kč.