Podle radního pro dopravu Jaroslava Komínka je nejvíc zaměstnává jednání o obnově poškozené trati 097 z Lovosic do Teplic a plánované oživení turistických železnic.

O co v železniční dopravě usilujete?
Dlouhodobě se snažíme ji řešit koncepčně na území celého kraje. Máme jeden z nejmladších vozových parků a objednáváme nejvíc kilometrů na železničních tratích v přepočtu na počet obyvatel a velikost kraje.

Jak to vypadá s pravidelnou dopravou na turistických železničních tratích?
Máme zpracovanou koncepci rekreačních železničních tratí, které chceme obnovit a od příštího roku na několika z nich vysoutěžit dopravu na zhruba pět let. Na tyto tratě chceme znovu přinést pravidelné turistické linky, které budou sloužit nejen obyvatelům našeho kraje.

Před rokem byla obnovena trať Sebnitz - Dolní Poustevna. Jak hodnotíte její provoz?
Trať ožila po více než 64 letech. Je významná nejen pro příhraniční dopravu, ale i pro cestování po Děčínsku. Cestujícím ze Šluknovska se zkrátilo spojení do Děčína o hodinu, což považuji za velký úspěch.

Jak se kraj staví k obnově trati 097 z Lovosic do Teplic, kterou zničil sesuv zeminy nad rozestavěnou dálnicí D8?
Stále požadujeme její obnovu. Na trati máme platnou objednávku a chceme ji využívat i do budoucna. Jednáme se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a snažíme se najít nějakou možnost, jak trať opět zprovoznit.

Jak jednání se SŽDC pokračují?
Na posledním jednání se zástupci SŽDC zaznělo, že na akci Obnova tratě 097 teprve zpracují projekt, aby vyčíslili její náklady. Pokud by akce byla finančně náročná a kraj by proto ze svého požadavku na obnovu poškozené tratě ustoupil, požadoval by po SŽDC kompenzace na funkčních částech této tratě nebo na jiných úsecích železniční sítě v kraji. SŽDC nám však zatím jiné kompenzace, které by odpovídaly obnově trati, nenabídlo.