Návrh radních musí schválit zastupitelé. Náklady na roční provoz všech spojů linkové krajské dopravy, která denně přepraví zhruba 55 000 cestujících, budou zhruba 580 milionů ročně.

„Chtěli bychom do konce školního roku předložit zastupitelstvu hrubou koncepci autobusové dopravy Ústeckého kraje," řekl ČTK Komínek. Vlastní dopravní podniky doposud mají jen města. Zastupitelé na posledním jednání uložili radním připravit koncepci krajské dopravy, proti jejímu zřízení se vyjadřovali zastupitelé z ODS.

Další zajímavé téma zde: Řidiči se dočkají na severu Čech lepších silnic, startují opravy

Od zřízení krajské dopravy si samospráva podle Komínka slibuje možnost přímého rozhodování o tom, jak bude fungovat doprava.

„Budeme mít přímo pod sebou řidiče, budeme vědět, jaké mají požadavky, budeme daleko pružnější," shrnul Komínek.

Pokud koncepci zastupitelé schválí, bude muset kraj pořídit na 250 autobusů a zajistit zhruba 500 řidičů. Komínek předpokládá, že by kraj převzal řidiče od dopravců, kteří nyní zajišťují linkovou autobusovou dopravu.

Psali jsme také zde: Řidiči autobusů v Ústeckém kraji stávkovat ve středu nebudou

Ústecký kraj uzavřel před dvěma lety desetileté smlouvy se čtyřmi dopravci. Odborové organizace tří z nich vyhlásily v lednu stávkovou pohotovost kvůli platům řidičů a na středu plánovaly stávku. Ta se ale nakonec konat nebude.

Od začátku letošního roku vláda svým nařízením zvýšila minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 korun na hodinu na 98,10 korun, aniž ale na zvýšení poskytla peníze z rozpočtu.

Šoféři očekávali, že rozdíl v platech oproti loňsku bude až 7 000 korun, dostali ale většinou řádově několik stovek nebo tisícikorun navíc. Příčinou bylo sloučení prémií se základní složkou platu.

Mohlo by vás zajímat:

FOTO: V Terezíně se představilo několik desítek koní

Šlechtová: Monopol pohřebek chceme v nemocnicích zrušit