Jsem přesvědčen, že nakonec do stávky nevstoupí velké procento řidičů. Pokud by se tak stalo, nejsme schopni zajisti náhradní dopravu, na to nemáme autobusy," řekl Chobot a doplnil, že nikomu ve stávce ale bránit nemůže.

ZA CELOPLOŠNOU STÁVKU POKUTA NEBUDE

Ústecký kraj náhradní autobusovou dopravu zajišťovat nebude. Pokud by stávka byla generální a vstoupili do ní všichni řidiči v Ústeckém kraji, pokuty za nevyjetí linkových autobusů by kraj podle mluvčí samosprávy Lucie Dosedělové zřejmě nemohl uložit. "Pokud se však připojí jen někteří šoféři, můžeme vymáhat po dopravci plnění smluv a pokuty uložit," uvedla mluvčí.

Více čtěte. Ústecký kraj náhradní dopravu v době stávky řidičů nezajistí

Uložení pokut a jejich výši by muselo schválit zastupitelstvo. Krajská rada předloží v dubnu zastupitelům v reakci na situaci kolem platů řidičů podklady pro zřízení krajského dopravce.

Celostátní stávku řidičů podpořil minulý týden sjezd základních odborových organizací. Odbory ji plánují na 6. dubna od 00:00 do 24:00. Ještě ale není jasné, kolik řidičů se do ní zapojí, vedení odborů ale vyzvalo k masivní účasti.

Řidiči si chtějí vymoct systémové řešení a dlouhodobé dodržování loňského vládního nařízení o navýšení nejnižší mzdy pro šoféry autobusů. Vláda stanovila minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Byl také zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí. Podle odborů dostali řidiči v některých krajích ale přidáno méně, než očekávali.

Mohlo by vás zajímat. Krajská dopravní firma by byla příležitost pro korupci