Náklady na dosažení těchto rychlostí budou ovšem zlomkem oproti nákladům na let nadzvukového letounu. Kdy moderní transport budou moci využít i běžní pasažéři, ale není jasné.

Dopravní kapsle je díky elektromagnetům nadnášena a zároveň poháněna vpřed speciálním potrubím ve vakuu, tzn. bez jakéhokoliv tření. Podobný systém, kdy se dopravní prostředek pohybuje pomocí magnetů je vyvíjen již od 70. let minulého století a používá se i dnes na pokročilých vysokorychlostních tratích v Německu nebo Japonsku.

Mezihvězdná sonda Voyager 2 se ozvala po osmi měsících rádiového ticha - nejdelší odmlce za posledních 30 let
Ozvala se. Po osmi měsících ticha navázala NASA kontakt s lodí Voyager 2

V budoucnu se má sice kapsle společnosti Virgin řítit vakuovým potrubím rychlostí blízkým 1000 km/h, o víkendovém testu se ale pohybovala maximálně sto šedesátkou. Důvodem je délka dráhy, ta má dnes pouze 500 metrů, přesto vedení společnosti Virgin Hyperloop považuje test za významný milník v komercializaci této technologie.

První jízdu absolvovali hlavní inženýr společnosti Josh Giegel s ředitelkou společnosti Sarou Luchian. Jejich kapsle měla jen dvě plyšová sedadla s bezpečnostními pásy a malá okna.

Propojení měst

Vizí Virgin Hyperloop je v budoucnu propojit velká města. Podle Giegela se do jednoho vagonu ve finále vejde až 30 lidí a soupravy budou schopny převážet desítky tisíc lidí za hodinu. „Soupravy budou moci jezdit pod i nad zemí, nyní se ale vyvíjí jen nadzemní varianta kvůli úspoře nákladů,“ řekl CNN.

V současnosti společnost shání půl miliardy dolarů na nový desetikilometrový testovací okruh. Certifikaci by pak technologie mohla dostat někdy kolem roku 2026, konkrétní výsledek, tedy komerční trať, by se mohl dostavit snad na konci desetiletí.

Na Měsíci se nacházejí oblasti v trvalém stínu, kde může existovat měsíční voda
NASA přišla s převratným objevem. Na Měsíci je voda

Virgine Hyperloop není jediná společnost, která vyvíjí podobný způsob přepravy. Známá je i snaha miliardáře Elona Muska (Tesla a SpaceX), jehož firma Boring Company se zaměřila na přepravu pomoci tunelů pod městy – s nižší rychlostí a bez potrubí s vakuem. V roce 2017 Musk tweetoval, že má předběžný souhlas na vybudování spojení mezi Washingtonem a New Yorkem, jenže projekt se zasekl v povolovacích řízeních. Cesta podzemím by podle Muska měla jednou trvat 29 minut.