Jejich snaha přinesla první výsledky: rušení vlaků na tratích mezi Čížkovicemi a Obrnicemi, z Žatce do Deštnice, z Děčína do Oldřichova u Duchcova a z Podbořan do Žatce zatím nebude, rozhodne se při hlasování zastupitelstva 26. září. Kraj však tvrdí, že chce nahradit málo využívané železniční spoje levnější autobusovou dopravou. „Autobusy nabízí lepší komfort. Stavět budou v centrech obcí a při plnění norem Euro 5 jsou ekologičtější,“ říká krajský radní Milan France.

Starostové ale nesouhlasí. Zrušení vlaků se jim nelíbí zejména na trati mezi Žatcem a Deštnicí a z Děčína do Oldřichova u Duchcova. „Bez vlaků u nás upadne turistika,“ říká starostka obce Měděnec Valerie Marková. „Vlaky se musí zachovat. Když se zruší, nepojedou přes nás žádné spoje během víkendů,“ uvedla Doris Černíková, starostka obce Měcholupy na Lounsku. Lidé zde dokonce sepsali proti zrušení vlaků petici.

Podle Jaroslava Doubravy, starosty Telnice, se počet lidí na trati mezi Děčínem a Oldřichovem zvyšuje. „Silnice jsou už teď přecpané. Po zrušení vlaků se to ještě zvýší a také dojde k rozkrádání nevyužívané trati,“ řekl. I tady se starostové spojují.

K rušení prvního ranního spoje dojde asi na trati mezi Děčínem a Jedlovou. „Vlakem jezdí mnoho lidí do práce,“ uvedl Josef Janouškovec, starosta obce Kytlice s tím, že kraj zde zrušil dva školní autobusy a vyměnil je za vlak.

Změny v autobusové dopravě jsou naplánovány na lince Chomutov – Kadaň. Počet spojů se tu ve všední den snížil na sedm. Zvýšila se tu i cena jízdného, a to kvůli souběžnému provozu dopravy s komerčním dopravcem. Naopak žádost obce Velké Žernoseky kvůli snížení jednotného jízdného z patnácti korun na dvanáct bylo krajem odmítnuto.