Národní památkový ústav totiž při své prohlídce shledal na objektu nedodržení podmínek závazného stanoviska, které bylo před započetím stavebních úprav dohodnuto mezi investorem a památkovým úřadem. Úřadu se nelíbí především vývěsní štít a provedení a velikost výloh. Nové občerstvení Gurmánie se nachází v památkové rezervaci. Pokud objekt, který má být nově upraven, leží právě v ní, či v památkovém pásmu, musí jeho úpravy nejprve schválit orgán státní památkové péče.

„Myslíme, že nebyly dodrženy podmínky závazného stanoviska, na kterých jsme se předem dohodli. Proto budeme nuceni zahájit řízení o deliktu, pro porušení zákona o památkové péči, kterých se dostálo při úpravě objektu,“ uvedla Jana Počíková ze státní památkové péče.

„Na základě památkového dozoru nás Národní památkový ústav požádal o zahájení správního řízení. Dle něj byly na objektu provedeny úpravy, jejichž realizace je v rozporu se závazným stanoviskem,“ dodala Jana Počíková.

„Všechny úpravy, které byly provedeny, byly v souladu s projektovou dokumentací. Žádné oficiální informace nechci v tuto dobu podávat, protože jsem od památkářů zatím žádné o nějakém porušení neobdržel,“ uvedl litoměřický radní Vlastimil Chovaneček, který je provozovatelem bistra.

„V případě, že jsem nějaké porušení udělal, ač si ho nejsem vědom, tak se nebráním nápravě. Jen je potřeba, abych věděl dříve než noviny, co jsme provedli vlastně špatně,“ dodal Vlastimil Chovaneček.

Provozovatel občerstvení Gurmánie je současně litoměřickým radním za Stranu živnostníků. Ta v minulosti deklarovala snahu o přizpůsobení vývěsních štítů v historickém centru Litoměřic jeho architektonickému a historickému významu.

„První jednání této skupiny proběhlo před prázdninami. Naše snaha o zkulturnění vývěsních štítů v centru města trvá i nadále,“ uvedl místostarosta Litoměřic Jaroslav Tvrdík.

„Nový vývěsní štít občerstvení Gurmánie se mně opravdu nelíbí, odpuzující jsou už ty křiklavé barvy a provedení s reklamou na pivo také nestojí za nic. Zaráží mne, že majitelem občerstvení je zrovna politik ze strany podnikatelů, kteří šli do voleb s heslem, že vylepší Litoměřice. Tento design přímo v centru tomu rozhodně neodpovídá,“ prozradil Deníku kolemjdoucí Litoměřičan Martin Lesenský.

„Naší prvotní snahou je se domluvit tak, aby firemní a reklamní označení bylo vždy přizpůsobeno historickému prostředí městské památkové rezervace, “ uvedla Jana Počíková.