Ve volných trénincích se česko – německé posádce Matzke / Klingmann dařilo. V prvním tréninku obsadila třetí místo, ve druhém páté. V kvalifikaci dovezl Jens Klingmann vůz BMW Alpina B6 na druhém místě, roudnický Martin Matzke na dvanáctém.

První závod rozjížděl Klingmann z první řady a vedl si dobře. Střídání jezdců proběhlo bez problémů a Matzke po vystřídání bojoval o zlato. Bedna byla téměř na dosah, ale tři kola před koncem hodinového závodu vysadilo turbodmychadlo a auto zůstalo stát na cílové rovince.

„Opět to byla veliká smůla, která nám vzala pěkné umístění. Byl to moc pěkně rozjetý závod, ale jak auto ztratilo výkon, věděl jsem, že je zle. Mrzí mě to, ale to k motorsportu patří,“ posteskl si Martin Matzke.

Do druhého závodu, který byl posledním v letošním šampionátu, byl opět vůz připraven. Matzke vyrazil z šesté řady a bojoval o každou pozici. Situaci na trati ztěžovalo velké množství vozů, protože současně s třicetisekundovým zpožděním startovalo i belgické mistrovství vozů GT. Po odjeté čtvrthodině závodu začalo pršet, vyjel tedy Safety Car a po otevření boxů došlo ke střídání a výměně pneumatik.

„Bohužel nás překvapilo počasí, nestihli jsme včas přezout, a tak to stačilo pouze na čtrnácté místo. Každopádně jsem si poslední závod letošní sezony užíval. Trať je pěkná a divácká kulisa byla výborná,“ dodal Matzke. Druhá posádka týmu Alpina, Csaba Walter a Claudia Huertgenová dojela na druhém místě.

Příští ročník evropského mistrovství vozů GT3 zahájí závod 2. května 2010 v anglickém Silverstone. V kalendáři šampionátu tentokrát nechybí Brno, což potěší zejména domácí fanoušky automobilového sportu.

Karel Kubeš