Český jezdec Martin Kolomý se v červenci postaví na Rudém náměstí na start závodu Silk Way Rally. Po Hedvábné stezce z Moskvy přes poušť Gobi až do čínského Sianu se vydá ve speciálu Tatra Phoenix, a přestože půjde o přípravu na Rallye Dakar, Kolomý bude chtít při své premiéře zvítězit.

„Vzhledem k prestiži soutěže se určitě nepojedu jenom zúčastnit a testovat bez ohledu na výsledek,“ vyhlásil Kolomý, který by chtěl navázat na triumf v čínském truckovém šampionátu. „Pochopitelně, rally je o něčem úplně jiném, ale proč nedat double,“ culil se.

Martin Kolomý.Zdroj: BuggyraNa účastníky závodu přes Rusko, Kazachstán a Čínu čeká zhruba 10 000 kilometrů, které prověří jezdce i techniku. „Ke každému závodu vzhlížím s pokorou, přesto jsem skoro stoprocentně přesvědčen, že po tom, co jsme zažili letos na Dakaru, mě hned tak něco nepřekvapí,“ řekl Kolomý.

Od premiérové účasti na Silk Way si hodně slibuje i vedení roudnického týmu Tatra Buggyra Racing. „Silk Way Rally nás v minulosti vždycky lákala, nicméně až letos jsme se s Tatrou dohodli, že vedle Dakaru pojedeme i tuto soutěž,“ vysvětil manažer stáje Jan Kalivoda. „Dříve jsme přípravu na Dakar postavili na kratších závodech světového šampionátu Cross Country Rally. Dakar 2018 ovšem začne rovnou v Peru na pískových polích, takže písky „přecpaná“ Silk Way se jeví jako ideální varianta kvalitní přípravy.“

Na Hedvábnou stezku vyrazí i vítěz z roku 2011 Aleš Loprais, který na letošním Dakaru hájil barvy Buggyry společně s Kolomým. Dá se tedy očekávat vzájemná spolupráce mezi oběma Čechy. „Vzhledem k tomu, že české barvy bude hájit v nabité konkurenci pouze Martin s Alešem, byť každý v jiném týmu, jeví se vzájemná spolupráce jako oboustranně nezbytná. Navíc Aleš pojede s naším motorem Gyrtech,“ dodal Kalivoda.

Vytrvalostní soutěž odstartuje v Moskvě 7. července a potrvá dva týdny.

Češi Vršecký s Lackem si to rozdají o čínský titulO tomto víkendu startuje na okruhu Goldenport v Pekingu, v pořadí třetí ročních čínského truckového šampionátu, který v předchozích dvou letech vyhráli čeští jezdci Martin Kolomý a David Vršecký.

Adam Lacko (vlevo) a David Vršecký.Zdroj: BuggyraDá se očekávat, že i letos se mistrem Číny stane Čech z týmu Buggyra China Racing. Obhájce titulu Vršecký si rozdá s týmovým kolegou a aktuálně vedoucím jezdcem evropského šampionátu Adamem Lackem. Ten by se mohl stát prvním jezdcem, který během jediné sezony vyhraje evropský i čínský šampionát.

„Jedná se o lákavou a nikoli nereálnou představu. Prioritou je ovšem přece jen evropský titul, uvidíme, jestli v závěru nebude potřeba pošetřit síly a soustředit se na boj na jedné frontě,“ uvedl Lacko.

Poprvé se v barvách českého týmu v Číně představí zahraniční závodník. Angličana Oly Janese, který v prestižním britském truckovém šampionátu startuje s vozem Buggyra.

Aktuálně se čínský šampionát skládá z tří podniků. Ve hře zůstávají závody v Malajsii či Thajsku.