Dosavadní partner Miloš Pavlovič po dohodě s týmem prozatím přerušil své působení v šampionátu. Roudnický jezdec startoval s Francouzem Antoinem Leclercem. Nová posádka se sžila rychle, ale přesto Matzke postrádal bývalého kolegu především při práci s nastavením podvozku.

„Spolupráce s Antoinem byla dobrá, ale bohužel nám nesedělo nastavení vozu vzhledem k odlišnému stylu jízdy. Když nastavení vyhovovalo mně, byl jsem schopný jet o vteřinu rychleji, ale Antoine měl problémy a byl výrazně pomalejší,“ prozradil Matzke.

Kvalifikační závod rozjížděl Leclerc. Odstartoval výborně a probojoval se z 15. pozice na 10. místo, kde se první dvě kola udržel. Pak se ale projevila převaha konkurenčních týmů. Francouzský jezdec se začal postupně propadat, ačkoliv se stav částečně napravil zastávkou v boxech. I přes to, že Matzke jel rychlejší časy než Leclerc, nebyl schopný se udržet v boji s konkurenčními vozy a postupně se propadl až na konec startovního pole. „Závod byl pro nás hodně frustrující, snažili jsme se udělat maximum, ale nestačilo to,“ posteskl si mladý jezdec.

Hlavní závod byl smolný jako celý víkend. Roudnický pilot se po startu probojoval z 15. na 9. příčku, ale po likvidačním kontaktu Corvetty týmu DKR dostal „hodiny“ a střet byl tak nešťastný, že se svlékla pneumatika z ráfku a ke všemu se projevila ještě závada spojky. „Ani v neděli jsme neměli štěstí a po kontaktu s Corvettou jsem musel odstoupit. Celý víkend a předešlé zkušenosti s vozem a jeho konkurenceschopností daly impuls k tomu, abychom řešili nepříznivou situaci razantním způsobem.

Jelikož se nám jako kolektivu nepodařilo najít cestu a zvrátit jasný nepoměr obou vozů týmu ve startovním poli, dohodli jsme se na přerušení mé spolupráce do doby nápravy. Je to sice škoda, ale za současných podmínek nelze nadále v GT1 s tímto vozem pokračovat. Myslím, že se brzy najde nějaké řešení a podaří se mi objevit jiný způsob či kategorii, kde bude možné opět úspěšně závodit,“ dodal zklamaný Matzke.

Karel Kubeš