Sestava mechaniků kolem německého konstruktéra Maria Kresse postupuje kosmickou rychlostí. Ještě před týdnem byla v dílně jen kupa materiálu a nic, co by představovalo závodní tahač, teď už se začínají ladit detaily a pomalu připravovat první testování. A to letos tým staví o auto navíc a poradit si musel především s novými bezpečnostními prvky!

„Nárazníky už nejsou z hliníku, veškeré rámy okolo šasi už musí být z kovu, který je odolnější a tolik se nedeformuje. Na voze je také více výztužných prvků. U řidiče v kabině přibyla vzpruha u nohou nebo méně viditelná nad jeho hlavou,“ popsal hlavní předepsané změny manažer MKR Technology Karel Neffe.

Mechanici si tak museli poradit s novým zasazením jednotlivých prvků. „Jednu kabinu jsme dělali úplně novou, což byla výhoda, takže jsme ji postavili okolo nového rámu. U zbývajících tří to bylo přesně naopak, rámy se musely usadit dovnitř,“ vylíčil záludnosti mechanik Jakub Čaněk.

Nejen bezpečnostní prvky a ochrana pilotů byly předním tématem změn pro nadcházející sezónu. Ta letos odstartuje v polovině května v Turecku, takže se severočeský tým snažil více zaměřit na celkovou funkčnost a výdrž vozu.

Trucky potáhne motor Renault Truck Racing 2012. „Měl by být nejen o něco lepší, ale především rentabilnější. Slibuje totiž větší výdrž,“ podotkl manažer Neffe s tím, že průměrná loňská životnost motoru se počítala na dva závodní víkendy. Letos u MKR očekávají zvýšení časového průměru, a tím i úbytek s tím spojených starostí. „Snažili jsme se hodně zapracovat především na spolehlivosti vozu s úsilím prodloužit životnost jednotlivých jeho prvků. Největším časožroutem bylo dát všechno dohromady. Po sezóně nic nesedělo, vše bylo zkřížené, kabiny jsme vyřezávali. Kvůli novinkám se auto muselo dovažovat. Teď se chystáme začít tahače dolaďovat,“ dodal Čaněk.

V plné pohotovosti je i další ambiciózní severočeská stáj Buggyra z Roudnice nad Labem. Zatímco otázka angažování druhého jezdce k dvojnásobnému evropskému šampionovi Davidu Vršeckému zůstává nadále otevřená, odtajnil provozní ředitel Buggyra Technology Center, Petr Marek, termíny testování.

Poprvé se Buggyra 2012 letos představí v Mostě 3. dubna. Na okruh se pak vrátí znovu po deseti dnech, tedy 13. dubna. Na rozdíl od předchozích sezón tak zvolila dvojice konstruktérů David Vršecký Robin Dolejš odlišný model testování, dvoudenní blok tak nahradily dva dny.

„Vedli jsme na to téma s Davidem dlouhou debatu, nakonec jsme se shodli, že změna je život,“ řekl pro portál buggyra.com závodní inženýr Robin Dolejš. „V minulosti se nám stávalo, že jsme první testovací den na něco přišli a chtěli jsme to hned aplikovat do praxe. Dostávali jsme se pod časový tlak. Teď budeme mít čas o věcech déle dumat. Zvažovat pro i proti. Počítáme s tím, že hned první den zjistíme, že všechno je v nejlepším pořádku a třináctého pojmeme testování rekreačně.“

Změnu uvítal i šéf mechanik týmu Buggyra Vojtěch Loupal. „Při dvoudenním testovacím cyklu to bylo někdy o tom, že jsme dělali do rána a šlo se testovat. Atmosféra pak byla o to vypjatější. Teď to bude o větším klidu.“

Patrik Pátek