Po dlouhých jednáních se Matzke dohodl s týmem Vita4one (Vitaphone racing) a představil se ve francouzském Magny – Course v sérii Blancpain Endurance.

Roudnický jezdec jel v posádce se zkušeným Michaelem Bartelsem (zároveň majitel týmu) a s českým zkušeným jezdcem z formulových vozů Filipem Salaquardou na závodním voze Ferrari Italia.

Po vydařené kvalifikaci, kdy si posádka Matzke – Salaquarda – Bartels zajistila zásluhou času Michaela Bartelse pole position, byl na programu start tříhodinového závodu. Jezdci se dohodli, že jako první pojede Salaquarda, který byl v GT3 nováčkem. Tým však do něho vkládal velké naděje a on dokázal, že má závodění v krvi, když po startu bez větších problémů bojoval se zkušenými závodníky v poli GT vozů (např. Bas Leinders a Stephane Ortelli).

V průběhu prvních kol zkušeně držel tyto závodníky za sebou, v osmém kole se ale začaly projevovat problémy s brzdami, které posádku vozu se startovním číslem 29 doprovázely až do konce závodu. Salaquarda však i tak dokončil svou část závodu na třetím místě. Po vystřídání jezdců se volantu chopil Matzke a snažil se držet závodní tempo s ostatními vozy, což bylo velice náročné pro zvyšující se potíže s brzdami.

„Do závodu jsem nastupoval ze třetího místa, snažil jsem se udržet tuto pozici a náskok, který Filip vybojoval. Stupňující se problémy s brzdami mi ale nedovolovaly zajíždět časy, jaké jsem si představoval, a tak došlo k redukci našeho náskoku před ostatními vozy. Problémy s brzdami vznikly nedostatečným zajetím brzdových destiček, které musely být namontovány do závodu nové, jelikož ty z kvalifikace byly poškozené. Tento druh destiček potřebuje minimálně dvě kola na zajetí, které jsme bohužel neměli k dispozici.

Přes všechny komplikace se mi podařilo předat auto na třetím místě Michaelovi, který závod potom dojížděl, ale ani tak zkušený pilot jako on nedokázal zajíždět časy, které jsme všichni očekávali, a tak se před nás dostala posádka vozu Porsche. V cíli nás však dělily pouhé 4,3 sekundy od třetího místa a tudíž i od bedny.“

Závod byl první ze tří, které Matzke absolvuje s týmem Vita4One. Spolupráci si pochvaluje a cítí se v týmu dobře. „Spolupráce s tímto týmem je naprosto jedinečný zážitek, je to tým na nejvyšší úrovni se zázemím blížícím se týmům Formule 1. Je vidět, že všichni pracují na sto procent. A tak to má být. Těším se na další závod, jedná se o podnik ADAC GT Masters na okruhu Hockenheimring a cíle jsou velice vysoké i přesto, že budeme bojovat v konkurenci téměř čtyřiceti vozů,“ dodal Matzke. Závod na Hockenheimringu se jede 30. 9. – 2. 10. 2011.

Karel Kubeš