Úřadující evropský šampion v soutěži týmů se s výstavbou nezdržuje a práce jdou do finiše. Už tento týden má zařízení, které pomůže naplno testovat motor a předejít poruchám a nedostatkům, být kompletně připraveno a do konce ledna mají být dokonce už otestovány všechny nové komponenty.

„Díky této brzdě budeme více flexibilní. Dosud jsme to museli řešit hodně složitě, ale teď budeme moci otestovat motory hned po závodech, čímž zamezíme dalším poruchám nebo nedostatkům, které by nás pak mohly překvapit,“ vysvětlil šéf severočeské ekipy MKR Technology Mario Kress.

Motorová brzda, která je instalovaná v domácím prostředí závodního týmu bude mít výkon až 2 200 koňských sil a kroutící moment až 10 tisíc Nm. „Pro představu, normální auto má tak sto padesát,“ podotkl manažer stáje Karel Neffe.

Díky brzdě tak technici budou moci i přesně změřit výkon jednotlivých motorů v závodních tahačích. Právě židovičtí mechanici celé zařízení tento týden dokončili, aby ho mohli prověřit a zkalibrovat inženýři z německého Kielu. „Do konce ledna pak musí být veškeré nové komponenty otestovány, abychom dále mohli pokračovat na stavbě aut,“ upozornil Kress, který do nové sezony připravuje třetí vůz.

Kdo však usedne do jeho kokpitu zatím stále není jasné. Jednoznačný je ale fakt, že závodní sezona začne už koncem dubna v britském Doningtonu.

Patrik Pátek