O zlatý zápis do dakarské historie se ve 3. etapě postaral Martin Kolomý. Pilot kamionu roudnického týmu Tatra Buggyra Racing ovládl jednu rychlostní zkoušku slavné rallye a poprvé v kariéře se radoval z vítězství na nejtěžším závodu světa.

Kolomý se stal teprve třetím Čechem, který na Dakaru v Jižní Americe vyhrál etapu. Předtím se to podařilo jen jeho soupeři Aleši Lopraisovi a Josefu Macháčkovi mezi čtyřkolkami. „Po dojezdu etapy by mě to ani nenapadlo. Mám z toho opravdovou radost, ale zůstávám realistou. Jsme stále teprve na začátku a všechno může být ještě úplně jinak. Na druhou stranu jsem strašně rád, že jsme si dokázali, že máme na to být vepředu," těšilo bruntálského sympaťáka.

Radost z životního úspěchu mu nezkazila ani desetiminutová penalizace, která ho odsunula na sedmé místo v celkové klasifikaci kamionů. „Je to věc, která tady trápí hodně posádek. Jde o ideální nastavení speed limitru," vysvětlil Kolomý, který v bivaku v Jujuy sklízel gratulace.

„Fantastický výsledek! Martin získal svoje první etapové vítězství a moc mu to všichni přejeme. Je to bojovník," radoval se z triumfu Kolomého manažer týmu Jan Kalivoda, který si po týmovém titulu mistrů Evropy v okruhovém šampionátu tahačů v uplynulé sezoně připsal další výrazný úspěch.

Oslavné euforie si ale nikdo příliš neužil. Po dojezdu totiž přišel další přívalový déšť a mechanici se museli vrhnout na servis závodních speciálů Tatra. „Bylo to hotové peklo na vodě, takovou průtrž mračen jsem nezažil," popsal situaci Kalivoda.

Ve 3. etapě o sobě dal vědět i Jaroslav Valtr. Pilot druhého kamionu týmu Tatra Buggyra startoval z hloubi pole, ale už na prvním mezičase byl se svým Phoenixem čtvrtý. Ukázal tak, že bez technických problémů se jeho posádka může měřit s nejrychlejšími. Nakonec dojel třináctý, když velkou ztrátu nabral u jedné z nehod. „Phoenix doslova letěl. Předjížděli jsme jedno auto za druhým. Drobný zádrhel jsme měli, když jsme přijeli do místa, kde stál zapadlý kamion a nebylo ho jak objet," poukázal na komplikaci Valtr.

Obrovskou smůlu měl holandský pilot Martin van den Brink z Mammoet Rallysport. Ve 2. etapě zažil opravdu horké chvilky. Jeho kamion ze severočeské dílny týmu MKR Technology totiž pohltily plameny a vůz totálně shořel. Posádka vyvázla bez úhony, ale Dakar pro ni hned v zárodku (první závodní den) skončil. „Z auta nic nezbylo, takže není možné přesně určit, co se stalo. Ze zpětné vazby od Martina se můžeme domnívat, že požár způsobilo přehřátí levé zadní brzdy," sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure.

„Je to pro nás tragédie. Rok tvrdé práce prostě ve vteřině zmizel. Dakar je asi takový," jen těžko hledala slova manažerka židovické stáje MKR Technology Klára Kress.
Naopak poněkud úsměvnou historku zažil motocyklista David Pabiška z Liberce. Ten dostal trest za vysokou rychlost kvůli tomu, že ujížděl před útočícím psem. „Jeden z toulavých psů si vybral Davidovu nohu jako terč svého útoku. David instinktivně přidal plyn a problém byl na světě. Ovšem Davidova noha zůstala bez újmy," uvedl tým Barth, za který Pabiška závodí.