Tohle nadšení vyvolalo až děs. Hned první ostré testování špičkové truckové stáje Buggyra na závodním okruhu v Mostě překonaly veškerá  očekávání. Avšak prvotní obrovskou spokojenost záhy vystřídaly známky nervozity. Až tak úspěšný vstup do předsezonní fáze totiž vůbec nikdo v roudnickém týmu nečekal.

„Ještě nikdy se mi nestalo, abych při prvním testování byl z auta tak nadšený," skoro se až divil po prvním svezení v novém speciálu David Vršecký, pilot a konstruktér vozu.

„Za svůj život nepamatuji, že by David sedl do auta a byl z něj nadšený. Trošku mě to děsí, ale třeba je to dobré znamení a změna, která jednoduše takhle má být," krotil emoce technický ředitel roudnické Buggyry Robin Dolejš na týmovém webu.

Dvojnásobný evropský šampion Vršecký má radost, jak dokonale si svého pětitunového mazlíčka Fatboye vypiplal. „Vše reaguje naprosto přesně," liboval si. „Auta jsou úplně syrová, takže jsem ani nečekal, že by vše šlo tak dobře."

Doteď tým zkoušel jen základní funkční prvky na letišti v Panenském Týnci. „Co jsme vyjeli na závodní dráhu, jsem trochu nervózní z toho, jak je to auto stabilní. V Mostě, když třeba projíždíte ve sto šedesáti zatáčku kolem depa, tak tam byl vždycky hrb, ale teď se budu muset zeptat, jestli na trati náhodou něco nezměnili, protože já o něm nevím. To auto nádherně kopíruje terén a je naprosto čitelné," rozplýval se Vršecký.

Nadšení neskrýval ani staronový pilot Buggyry Adam Lacko, který přesedlal z renaultu a musel si tak zvyknout na tahač s „čumákem".

„Vždy když po půl roce sednete do závodního tahače, tak vám přijde, že člověk sedl do něčeho nového. Ale stačí tři čtyři kola, aby si člověk zase přivykl. Pak už jen ladíte detaily a vůbec neřešíte, s čím vlastně jedete. Oba jsme s Davidem zajeli senzační časy, na které jsem ani loni nedosáhl, takže jsem velmi spokojený," vykládal nadšený Lacko.

V Buggyře si od nového dua českých pilotů hodně slibují. „O tomhle jsme vždycky snili, abychom měli piloty, kteří jsou rovnocenní. Získali jsme naprosto dokonalou kombinaci dvou pilotů a díky tomu věřím v další výrazný posun," je šéf Dolejš natěšený na novou sezonu mistrovství Evropy, která po zrušení závodů v Istanbulu začne až na konci května v Misanu.

Rozhodnuto, tahače v Turecku nepojedou

A je to definitivní: první závod sezóny se v Istanbulu nepojede. Takřka měsíc před startem závodní sezóny 2014 přišla oficiální konečná zpráva, že turecká část evropského šampionátu závodních tahačů byla zrušena. Stalo se tak to, čeho se všichni od začátku obávali. Organizátoři doplatili na neschopnost se domluvit, důvodem zrušení závodu je nízký zájem týmů v Istanbulu startovat.