Čech Adam Lacko vévodí mistrovství Evropy tahačů s náskokem 60 bodů. Do konce zbývají už jen tři podniky a tak se na nebezpečné trati v belgickém Zolderu dá očekávat pořádná bitva. Druhý tahač osedlá roudnický rodák David Vršecký, který o víkendu obhájil čínský titul.

Přestože v Zolderu slavila Buggyra v roce 2002 zásluhou Gerda Körbera vůbec první pohárové vítězství, žije roudnický tým přítomností. Tedy suverénním vedením Lacka a průběžným lídrovstvím v Poháru konstruktérů. „Historicky jsme nikde neměli šampionát tak dobře rozjetý, a jak jsme ukázali v minulosti, koncovky zvládáme,“ poznamenal manažer týmu Jan Kalivoda a připomněl tituly Körbera, Bösigera a Vršeckého. „Tři závody před koncem vede Adam o 60 bodů, opravdu se jedná o velký náskok. Na druhou stranu si pamatuji tuším na ročník 2012, kdy Hahn prohrál s Albacetem v Zolderu o 51 bodů.“

Lacko, který letos závodí v životní formě, je tradičně v klidu. Přesto si uvědomuje nástrahy, které s sebou technicky mimořádně náročná, rychlá a nebezpečná trať skýtá. „Nechci, aby to znělo přehnaně sebevědomě, při normální konstelaci by to pro mě nemělo být žádné drama. V Zolderu se ovšem dějí občas velké věci,“ připomíná rok 2013, kdy se po brutální bouračce startovalo v neděli do pohárového závodu nikoli tradičním letmým startem, ale jezdci najížděli do úvodní šikany na základě dosažených časů. „Zolder neodpouští ani malé chybičky. Potřebuji body a boduje ten, kdo dojíždí. Každopádně nejlepší obranou je útok a taktiku budeme stanovovat závod od závodu. Z vlastní zkušenosti vím, že nejbezpečněji je na čele,“ konstatoval Lacko. „Někdo mi říkal, že jsem ve stejné situaci jako Rosberg v loňském závěru šampionátu F1. Pokud budu dojíždět druhý, je titul doma. Ale já rád vyhrávám.“

Jeho stájový druh Vršecký obhájil o víkendu v Číně titul bez ztráty bodu, z hlediska předsezonních cílů má tak splněno. Do Zolderu ale nejede rozhodně na výlet. „Chci v maximální možné míře pomoci Adamovi a udělat nějaké body do Poháru konstruktérů. Asi neřeknu nic překvapivého, ale naše taktika bude vycházet z toho, že zatímco konkurence v čele s Jochenem Hahnem musí, Adam může,“ prozradil Vršecký, kterého čeká prestižní souboj o sedmé místo s bývalým stájovým druhem Gerdem Körberem. „Vzhledem k neúčasti v prvních dvou závodech je průběžné osmé místo uspokojivé. Sedmička ale vypadá lépe.“

Po Zolderu budou na programu už jen dva podniky ve francouzském Le Mans a španělské Jaramě, kde šampionát vyvrcholí 8. října.