Nejprestižnější závod roku si nenechá ujít David Vršecký, který ohlásil návrat do seriálu po téměř dvouleté odmlce. Vedle comebacku bývalého dvojnásobného šampiona starého kontinentu bude upřena velká pozornost i na počínání průběžného lídra Adama Lacka, týmového parťáka Vršeckého z roudnické Buggyry.
Vršecký se vrací na místo činu. Právě v Německu totiž vybojoval v sezoně 2003 vůbec první pohárového vítězství, zároveň se jednalo o premiérový triumf českého jezdce ve třídě Super Race Truck. „Ten závod budu mít vždycky v hlavě, ale je to minulost. Možná, ale půjdu zavzpomínat do depa ke Gerdovi (Körberovi) a Antoniovi (Albacetemu), které jsem tenkrát porazil,“ směje se jedenačtyřicetiletý roudnický rodák.
Vršecký plánuje odjet jen pár závodů a zrovna na Nürburgringu nemohl chybět. „Tady je vždycky fantastická atmosféra, diváci jezdce vyždímají do poslední kapky potu.“
Na první vrchol sezony se těší i lídr Lacko, který bude hájit náskok dvanácti, respektive dvaceti bodů před domácí dvojicí Halmová – Hahn. „Je samozřejmě lepší vést, než být osmý, ale žádný tlak na svoji osobu si skutečně nepřipouštím. To, že jeden závodní víkend nedělá celý šampionát, platilo po Misanu a bude platit i po Nürburgringu,“ říká Vršecký, který očekává patřičnou řež. „Šest průběžně nejlepších jezdců závodí na autech čtyř různých značek. Ať se snažím sebevíce, na nic takového si nevzpomínám. Každý se bude chtít ukázat, do toho nejspíše zase kolem 200 000 fanoušků.“
Lacko baží po premiérovém titulu, ke kterému by mu měl pomoct Vršecký. Ten by tedy měl porážet soupeře Lacka, nikoli jeho samotného. Spekulace ohledně uplatnění týmové režie jsou proto na místě. „Určitě se rozhodne na okruhu, nějaká představa toho, že bychom nutili a hlavně přinutili jezdce Davidových schopností a charakteru, k nějakým šílenostem, je nesmyslná. Navíc se pojede v Německu, kde budeme pod drobnohledem,“ uvědomuje si týmová manažer Jan Kalivoda.
Průběžné pořadí ME: 1. Lacko (Česko/Buggyra) 92, 2. Halmová (Německo/MAN) 80, 3. Hahn (Německo/ Iveco) 72, 4. Albacete (Španělsko/MAN) 60, 5. Kiss (Maďarsko/Mercedes) 56, Körber (Německo/Iveco) 47.