Po fantastickém startu sezony v Misanu se při druhé zastávce mistrovství Evropy tahačů na Hungaroringu objevily na novém speciálu Buggyry první mouchy. Adam Lacko vinou haprující techniky ve dvou ze čtyř víkendových jízd vůbec nebodoval a přišel o průběžné vedení v seriálu.

„V Misanu jsme se namlsali. Je to špatný, ty body nám budou hodně chybět,“ hlesl po černém víkendu Lacko, který v depu nasával pozitivní energii od manželky Kateřiny a syna s dcerou, ti ho doprovází na všechny závody.

V sobotu Lacko doplatil na problémy se speed limiterem a za tři překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h byl pro projetím cíle diskvalifikován. Přitom po startu byl druhý. „To naštve,“ utrousil úřadující vicemistr Evropy. „Nejradši bych rozkousal volant." 

Adam Lacko (č. 55) a Oly Janes (č. 22) z roudnické Buggyry na maďarském Hungaroringu.
Den blbec. Lacko třikrát překročil stošedesátku, po diskvalifikaci přišel o trůn

Bugyra si na efjedničkovém okruhu nedaleko Budapešti vybrala hodně krutou daň za vývoj na novém speciálu VK50. „Jak jsme avizovali před sezonou, auto je stále ve vývoji a tyto věci se můžou přihodit. Rychlost jsme překročili o pouhých pár desetin. Bohužel i to se trestá téměř vražedným způsobem,“ konstatoval Robin Dolejš, ředitel vývojové sekce Buggyry.

Nový den, nová naděje. K neděli vzhlíželi v Buggyře s velkým očekáváním. Jenže zlepšení se nedostavilo. Naopak. Smolař Lacko si v posledním závodu víkendu vypil kalich hořkosti až úplně do dna, když musel odstoupit z prvního místa už v prvním kole kvůli závodě na elektronice motoru. Lacko tak opouštěl Maďarsko s osmým a šestým místem a v celkové klasifikaci se propadl z první až na šestou pozici. Na vedoucího Němce a obhájce titulu Jochena Hahna, který na Hungaroringu dvakrát zvítězil, ztrácí propastných 41 bodů. „Co se dá dělat, to je motorsport. Nic nevzdávám, jsme teprve na začátku sezony,“ neztrácí naději Lacko.

„Snažíme se tyto „dětské nemoci“ hledat během tréninků, ale nikdy se tomu nevyhnete na sto procent. Nyní bude důležité správné vyhodnocení a taková náprava, která nový speciál posune zase o krok kupředu,“ doplnil ředitel vývoje Dolejš.

Třetí zastávkou evropského šampionátu tahačů bude už za dva týdny Slovakiaring.