Jednačtyřicetiletý pilot a konstruktér David Vršecký se po roční odmlce posadí za volant Buggyry, aby v několika závodech mistrovství Evropy pomáhal týmové jedničce Adamu Lackovi k vytouženému mistrovskému titulu.

„Musím říct, že závodění mi chybělo. V Indii jsem přičichnul k dobrému výsledku, tak jsme se domluvili na pár závodech, protože celou sezonu bych nemohl dát,“ řekl v rozhovoru pro Deník roudnický rodák, který se během roční pauzy stihl stát mistrem Číny a Indie. V letošním evropském seriálu by se měl představit na Slovensku, na Nürburgringu a doma v Mostě.

Co si od návratu do evropského šampionátu slibujte?
Ta roční pauza byla na začátku testování znát, ale nebylo to úplně nejhorší. Takže věřím, že to bude dobré. Těším se, že zase pojedeme spolu s Adamem (Lackem). Prioritou je Adamův titul. Mohu mu k němu dopomoct například tím, že oberu konkurenci o body. Nebo připravím lépe naše speciály. Také bych rád zajel nějaký dobrý výsledek.

Celou sezonu byste nezvládl kvůli zdraví?
Uvidíme, jak to budu snášet. Stejně nadšený jsem byl loni z rallye auta, a jak to dopadlo. Teď jsem chvíli testoval a druhý den mě dost bolela hlava. Někdy to přijde z ničeho, nikdo nic moc neví. Všichni mi tvrdí, že je to od krční páteře. Jeden doktor mi řekne, že musím okamžitě se vším skončit a druhý, že když mě nebrní ruce, tak můžu dělat, co chci. Tak si vyber (úsměv). Zkouším všechno možné, co by mi mohlo pomoct. Hledám, co je ten spouštěč.

Když jste před rokem skončil s okruhy, vrhl jste se na rallye a začal se chystat na Dakar. Jenže právě kvůli zdravotním problémům z toho nakonec sešlo. Jak to vypadá do budoucna?
To je úplně… V minulé sezoně byl pro mě prioritou Dakar, ale po dvou závodech rallye bylo jasné, že zdravotně to asi nebude úplně ono. Proto jsme museli změnit strategii a dohodli jsme se s managementem, že pojedu pár závodů v okruhovém voze. V pohodových okruzích je šance něco zajet, ale rallye, což mě hrozně moc bavilo, tak to je definitivní konec. Vyzkoušel jsem si, že to nejde.

Takže s Dakarem máte utrum?
Myslím si, že to nepůjde. Dakar se jede čtrnáct dní a to je úplně o něčem jiném.

Jak se na váš návrat tváří konkurence? Zvlášť po závodech v Indii, kde jste porazil všechny evropské šampiony a přední jezdce, to pro soupeře není dobrá zpráva.
To mě hodně překvapilo. V Indii jsme měli všichni stejné auto, byli tam top jezdci z Evropy a úplně mě to nadchlo. Řekl jsem si, že by to nemuselo být úplně na důchod a že bych nějaký závod mohl ještě odjet.

Jste zároveň i konstruktérem. Jak máte vyladěná auta na sezonu?
Laborujeme s geometrií přední nápravy. Také se zkoušíme posunout se směsí brzdových destiček, což je obrovská laboratoř. Musí nejen brzdit, ale musí mít dobrou životnost a fungovat i za kritických situacích, kdy se brzdy nechladí.

Týmová jednička Adam Lacko o návratu Davida Vršeckého:
„Návrat Davida je takovou třešničkou na dortu. Mám z toho velkou radost, byť pojede jen několik závodů. Konečně mám parťáka, se kterým půjde tahat dopředu. Já se jako favorit necítím, tento ročník je adeptů na titul mnohem více. Je tu Hahn, který odešel k Ivecu a bude jezdit ve stejném týmu s Körberem, který ohlásil plnohodnotný návrat. Pak je tu Kiss s Mercedesem nebo navrátilec Albacete, který závodit rozhodně nezapomněl. Takže určitě nás nečeká nic lehkého, ale chystám se do toho dát maximum a budu se snažit vyhrát.“