Díky tomu si roudnický jezdec stáje Buggyra vytvořil na čele šampionátu desetibodový náskok před druhým Albacetem.

„Jedním slovem fantazie. Mám za sebou nejlepší závodní víkend své dosavadní kariéry,“ zářil Vršecký v cíli.

Poslední díl ME se uskuteční za dva týdny ve španělské Jaramě. Ve hře bude ještě 60 bodů.

„Titul je ještě strašně daleko. Na rozdíl od Albaceteho ale pojedu v Jaramě v absolutním klidu. Útočení bude na něm,“ uvědomuje si.

Vršecký v Le Mans doslova zářil. Ze čtyř závodů vyhrál tři. Již nyní je jasné, že kdyby ho Albacete v Jaramě bodově dostihl, titul bude přesto v českých rukou. V počtu vítězství vede nyní Vršecký nad Albacetem 16:11. A už se pojedou jen čtyři závody v rámci víkendu v Jaramě.

Vršecký předvedl v ve včerejším hlavním závodě start z kategorie snů, do úvodní zatáčky najížděl nikým nerušený. „V týdnu jsme pečlivě pracovali na startech. Nemyslím si, že by Alabacete vyloženě zaspal, ale naše strategie byla prostě účinnější,“ smál se Vršecký do dojezdu.

Španělský jezdec se však z pochopitelných důvodů nehodlal smířit s nepříliš výhodným vývojem situace a doslova se nalepil na úřadujícího šampióna. Zatímco v sobotu slavila úspěch Vršeckého precizní defenzivní taktika, včera si třiatřicetiletý pilot hrál se svým sokem jako kočka s myší. „Nevím, jestli to mohu z taktických důvodů vůbec říct, ale auto jelo tak dokonale, že jsem si říkal, jestli mám vůbec omezovač,“ vysvětloval Vršecký a zároveň se omlouval publiku. „Vím, že diváci mají rádi napínavé souboje, ale dnes jsem se rozhodl prásknout do koní a nechal Albaceteho osamoceného.“

Vršecký navázal v závodě s hendikepem na své předchozí vystoupení a po vynikajícím taktickým výkonu vybojoval mimořádně důležité vítězství. Stejně jako v pohárovém závodě skvěle odstartoval, po prvním kole byl pátý. „Opět jsme se bavili o tom, že se nesmím dostat do kolize, ale když já tak rád předjíždím,“ tvrdil Vršecký po dojezdu s kamennou tváří. Tuto svou zálibu pak prokazoval v praxi v dalším průběhu závodu, v jeho polovině byl najednou v čele. „Když jsem se dostal před Allgauera a Hahna, tedy před dva velmi dobré, ale stejně tak nevyzpytatelné jezdce, řekl jsem si, že vyhraji. Což jsem nakonec učinil.“

Zatímco si jel Vršecký pro vítězství a osobní rekord 58 bodů vybojovaných v průběhu jediného závodního víkendu, sváděl Albacete tuhé boje s Allgauerem. To umožnilo Hahnnovi vytvořit si dostatečný náskok, Albacete tak dojel až třetí.

Opět se nevedlo Vršeckého stájovému kolegovi Markusu Bösigerovi. Na třetího Hahna 24 bodů.

Druhý český pilot v šampionátu František Vojtíšek získal za celý závodní víkend dva body, když v nedělním prvním závodě skončil osmý. Jablonecký pilot stáje Renault je v průběžném pořadí na devátém místě s 89 body.

Konečné výsledky ME tahačů - Le Mans
Sobota: První závod: 1. Vršecký (ČR/Buggyra), 2. Albacete (Šp./MAN) – 1,29, 3. Bösiger (Šv./Buggyra) – 4,90, 4. Hahn (Něm./MAN) – 9,68, … Vojtíšek (ČR/Renault) nebodoval.
Druhý závod (polovičně bodovaný): 1. Albacete, 2. Hahn – 1,59, 3. Vršecký – 2,34, …6. Bösiger, Vojtíšek nebodoval.
Neděle: První závod: 1. Vršecký, 2. Albacete – 1,45, 3. Hahn – 6,67, 4. Bösiger – 12,08, …8. Vojtíšek.
Druhý závod (polovičně bodovaný): 1. Vršecký, 2. Hahn – 2,44, 3. Albacete – 6,22, Vojtíšek ani Bösiger nebodoval.
Pořadí ME: 1. Vršecký 441 bodů, 2. Albacete 431, 3. Hahn 319, 4. Bösiger 295, …9. Vojtíšek 89.