Lídr evropského šampionátu tahačů David Vršecký má k dobru před posledním závodem sezony menší náskok, jenže to je dost možná jediné, co mu hraje do karet. Deset plusových bodů, to ostatní, zdá se, hovoří v jeho neprospěch.

K obhajobě titulu potřebuje pilot roudnické Buggyry pokořit Španěla Antonia Albaceteho. Vršecký už mnohokrát dokázal, že to zas takový problém není, jenže to se nesmí jet v Jaramě. Okruh u Madridu je jediným místem, kde Čech v životě nevyhrál. Zato Španěl je zde doslova jako doma, neboť se v hlavním městě narodil a dlouhá léta v Jaramě válcuje zbytek startovního pole.

Pak je tu ale ještě jeden pohled. Ten, kterým hledí všichni „Buggyráci“. Ačkoli je Jarama z hlediska počtu vítězství v jednotlivých pohárových závodech pro Buggyru nejméně úspěšným okruhem, když jediný triumf zaznamenal v roce 2003 Gerd Körber, slavil roudnický tým právě na tomto místě historicky největší úspěchy v podobě zisku titulů Markuse Bösigera a Vršeckého. Český pilot má navíc momentální formu lepší než Albacete. Možná právě proto odjel obhájce titulu do Španělska s úsměvem na tváři.

„Loni jsem sice před Jaramou vedl o osmnáct bodů, ale Markus Bösiger v tehdejší formě představoval vážnějšího soupeře než letos Antonio Albacete,“ uvažuje nahlas Vršecký. „Jako obvykle přijde na okruh přes sto tisíc Španělů, kteří budou chtít vidět Antonia vyhrát. Bouřlivá atmosféra mi vyhovuje a nejsem si tak úplně jistý tím, zdali v případě Albaceteho nebude přízeň diváků působit na jeho psychiku kontraproduktivně. Dvakrát přijel do Jaramy s velkým náskokem, jednou neměl co ztratit. A loni byl mimo hru. Tento rok je poprvé pod větším psychickým tlakem.“

Pozor na kolizi

Vršecký se bude muset vyvarovat tvrdé jízdě. Má totiž podmínku a za malý „ťukanec“ může být penalizován a přijít o titul. „Pochopitelně jsem si dobře vědom toho, že pořadatelé budou schopni chytit se sebemenší maličkosti, ale jsem na to zvyklý.“

Vršecký se nehodlá pouštět do polemik ohledně vytvoření jednotné fronty jezdců automobilky MAN proti jeho osobě. „Zatím nemám důvod věřit ve spiknutí automobilového gigantu proti truckerovi z Roudnice. Mimochodem, před dvěma lety řešili po dojezdu posledního pohárového závodu střet Antonia se mnou. Na věž šli postupně Egon, Gerd a Chris. Všechno jezdci na MAN a svědčili v můj prospěch,“ připomněl.

I mechanici Buggyry jsou připraveni přispět k zisku titulu. „V případě technických problémů Davida jsme připraveni seskupit veškeré síly tak, aby vybojoval titul. Skutečně jsme schopni reagovat snad na všechno,“ zdůraznil šéf logistiky Petr Marek. „Pamatuji si na rok 1998, kdy v rozhodujícím závodě došlo k děsivé bouračce. Auto vedoucího Faura bylo úplně rozsekané. Zatímco Ludovica dávali dohromady v nemocnici, postavil Mercedes skoro nový speciál. Ludo nakonec vyhrál titul. Jsme připraveni i na tuto variantu.“

Závěrečný podnik nemůže mít větší náboj. Zajede Vršecký životní závod a obhájí titul anebo se stane králem potřetí v kariéře postavou malý Tonda z Madridu?