Oba jezdci si začali velmi rychle osvojovat zavodní trať i techniku, což bylo znát na každém kroku. Daleko jistěji se pohybovali jak ve voze, tak v týmu, a vše šlo o poznání lépe než v Abu Dhabi při prvním závodu sezony. V měřeném tréninku, kdy dosáhl Pavlovič velmi dobrého desátého času a Matzke se chystal na druhou sérii měřeného tréninku, přišla ledová sprcha.

„Miloš dostal penalizaci za přejetí traťové linie v nejrychlejším kole, a tak jsme rázem přišli o náš nejlepší čas, což znamenalo pokles na patnácté místo. Navíc jsme přišli o možnost účasti v další fázi tréninku. První závod jsem rozjížděl já a jsem rád, že jsem to v té velké strkanici v první zatáčce zvládl a do druhé vjížděl jako desátý,“ prozradil mladý roudnický Martin Matzke.

V dalším kole však přišel kontakt s Muckem na Astonu, což znamenalo propad až na 15. příčku. Matzke se pak dostal za ford týmové kolegyně Vaniny Ickx. Když byl odstup minimální, dal několikrát najevo, že ji bude předjíždět. Ickx naznačila, že rozumí, a tak Matzke v šikaně zahájil předjíždění. V té chvíli ho kolegyně zavřela tak nešťastně, že došlo ke kolizi, což znamenalo konec pro obě posádky. Navíc incident vypadal jako jasná chyba roudnického pilota. Je však otázkou, proč Ickx nedodržela nepsané pravidlo v týmu, že jasně pomalejší umožní rychlejšímu předjet.

„Je velká škoda, že to takhle nešťastně dopadlo. Nakonec dojelo jen devět vozů z celého startovního pole, tudíž těžily z vývoje a kolizí během závodu posádky ze zadních startovních pozic. Ještě je co zlepšovat, a bude–li dostatek času na testování, začnou jistě přicházet i výsledky. V plné míře využívám zkušenosti z minulých let a věřím, že přijdou i cenné body,“ dodal Martin Matzke.

Druhý nedělní závod rozjížděl Miloš Pavlovič a i jemu se úvod povedl. I když na trať po hromadné nehodě vyjel safety car, tak se po několika kolech pole rozjelo a Pavlovič si do střídání svoji pozici udržel. Martin Matzke pak po výměně jezdců dokončil závod na jedenáctém místě.

Další podnik mistrovství světa se pojede v portugalském Algarve 8. května.

Karel Kubeš