Technika a soupeři jim však překazili plány. V první kvalifikaci, která určuje pořadí na startu sobotního závodu, vyjel Palttala 12. pozici se ztrátou 1.082 sec. na prvního. Následný strategický tah se týmu tentokrát nevydařil.
„Zkusili jsme zariskovat a změnit nastavení do měřeného tréninku. Toto nastavení se bohužel projevilo jako horší a nebylo možné s ním zajet lepší výsledek. To potvrzuje i to, že jsme s Markusem zajeli takřka identický čas. Do nedělního závodu jsme startovali až z dvacáté páté pozice, což byla pro nás obrovská nevýhoda. S Fordem se na této trati nedá moc předjíždět,“ řekl Matzke po kvalifikaci.
První závod byl smolný. Palttala perfektně odstartoval a vyhnul se i kolizi, která zablokovala první zatáčku, ale v pátém kole, kdy na osmé pozici pronásledoval vůz na sedmém místě, mu kámen prorazil vodní chladič, a tak musel ze závodu odstoupit. Do nedělního závodu nastupovala posádka až z 25. pozice. Závod rozjížděl tentokrát Matzke. Jeho cílem bylo skončit v první desítce, ale to se nepodařilo.
Nejprve došlo ke kontaktu s Audi týmu United Autosport, a později došlo k ataku vozem Ferrari teamu MTECH. „Oba kontakty, kterými jsem na trati prošel, byly standardní závodní kolize, ale bohužel z obou jsem odešel s obrovskou časovou ztrátou. Poprvé jsem vylétl mimo trať a podruhé dostal hodiny. Druhý z kontaktů byl trošku agresivnější. I sportovní komisaři ho ohodnotili za agresivní a soupeř obdržel penalizaci průjezdu boxem. Celý závod jsem se snažil jet bez chyby, ale na vjezdu do boxu jsem o dva metry přejel bílou čáru ohraničující vjezd do boxu a dostal penalizaci. Byla to velká škoda, protože Markus se zrovna pohyboval okolo dvanáctého místa, a po absolvování průjezdu boxem jsme spadli až na 19. místo,“ shrnul Matzke nedělní závod.
V současné době probíhají jednání se dvěma týmy o startu v dalších závodech s vozem kategorie GT3 v šampionátu Blancpain Endurance series a nebo ADAC GT Masters.
Karel Kubeš