Mezinárodní tým Buggyra Zero Mileage Racing, sídlící v Roudnici nad Labem, nastoupí v nejsilnější sestavě – Adam Lacko, Téo Calvet, Aliyyah Koloc – a hodlá uspět. „Jako pokaždé jedeme vyhrát, byť se jedná o okruh, který buggyrám dvakrát nevyhovuje. Abych pravdu řekl, nepamatuji si, že bychom někdy na Hungaroringu vyhráli. Na druhou stranu každá, tedy i nevítězná série, musí jednou skončit,“ řekl týmový manažer Jan Kalivoda. „Nejdůležitější je, že se přes zmatený čas závodí, jezdci jsou tak v permanenci. Čím dál tím více se to sice časově tluče s Dakarem, ale nezbývá nám nic jiného, než to zvládnout,“ připomněl blížící se start Rallye Dakar, na který se Buggyra pečlivě připravuje.

Přestože měl zkrácený evropský šampionát v minulých týdnech covidovou pazu, truckeři závodili v rámci národních šampionátů v Nogaru, Zolderu a Jaramě. Dařilo se Lackovi, který se veze na vítězné vlně, když v Belgii ani ve Španělsku nenašel přemožitele. Přes triumfy ve všech dosavadních podnicích se drží při zemi. „Jedná se o velmi specifický okruh. Je hodně úzký, velmi těžce se na něm předjíždí,“ uvedl Lacko, který na formulovém okruhu poprvé závodil na speciálu Saleen závod šampionátu GT1. V trucku se pak Adam svezl na Hungaroringu po několika letech.

„Dělali jsme show před závodem F1, výborný příběh. Fanoušci chtěli, abych za to trochu vzal a lehce jsem přejel přes jeden obrubník. Dojel jsem do depa, najednou se objevil nějaký pán, ze kterého se vyklubal ředitel okruhu. Až jsem se lekl, zdálo se, že přechodil infarkt. Pak mi řekl, že si okruh nikým ničit nenechá a trucky jedou na Hungaroringu poprvé a naposled,“ smál se Lacko, který před pár lety zase zažil v Maďarsku pořádně horké chvilky, když jeho tahač na trati hořel.

Premiéru tady zažije mladičká Aliyyah Koloc. „Přes raketový start pochopila, že není kam spěchat, důležité jsou postupné kroky,“ řekl její mentor David Vršecký, který svoji svěřenkyni připravoval na Hungaroring na simulátoru.