VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolomý smutným rytířem Dakaru. "Bylo to peklo. Asi se nám chtěli pomstít..."

Roudnice n. L. - Oba piloti roudnického týmu Tatra Buggyra Racing dorazili zdárně do cíle letošního jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar.

21.1.2018
SDÍLEJ:

Tým Tatra Buggyra dorazil až do cíle.Foto: Buggyra

Martin Kolomý se musel kromě soupeřů prát i s nepřízní osudu, i přes to ale svou Tatru dovezl až do argentinské Córdoby. Martin Šoltys dokázal při své premiérové dakarské účasti dojet do cíle na dvanácté pozici. Tým Buggyra zaznamenal také malé vítězství, když motor Gyrtech ve voze Maz dojel na celkové druhé příčce!

„Tak čtyřicátý ročník je za námi, uteklo to rychle. V podstatě, pro nás to byla již pátá účast na Rallye Dakar. Upřímně, jeli jsme sem s mnohem větším očekáváním. Jedenácté a dvanácté místo nebyl úplně ten hlavní cíl, ale když se na to podívám zpětně, tak Martin Šoltys předvedl absolutně skvělý výkon. Opravdu překvapil nejen sebe, ale všechny kolem, protože když jsme viděli ty etapy, které pro nás pořadatelé připravili, ať už to bylo dunový pole nebo extrémní úseky v Argentině, tak málo kdo z nás věřil, že to Pepík Kalina s dvěma nováčkama zvládnou. Nicméně Pepa je provedl celým Dakarem. Skončili na dvanáctém místě a myslím si, že z tohoto pohledu je to obrovský úspěch. Na druhou stranu, já osobně jsem trochu smutný za Martina, protože je to obrovský bojovník. Měl sice problémy ve třetí etapě, ale do konce Dakaru tu ztrátu pomalinku stahoval. Už se zdálo, že by mohl zasáhnout i do první pětky a najednou v poslední etapě, která měla být jen jako dojížděcí, tak neodstartoval a kvůli poruše kardanu nabral další ztrátu. Je z toho nakonec jedenácté místo. Mě to trochu mrzí za něj, ale potom extrému co tady panoval, jak ten závod byl náročnej, tak máme obě dvě auta v cíli. Spousta favoritů takové štěstí neměla, takže z toho máme radost a motivaci do dalšího závodu. Víme, co zlepšovat a jedeme dál,“ hodnotil počínání roudnického týmu na letošní Dakar manažer Jan Kalivoda.

Martin Kolomý se po ztrátě ze 3. etapy dlouho rval dopředu, a když už se zdálo, že by časové manko dohnal, srazil ho na kolena v poslední etapě kardan. Do cíle závěrečné speciály, která bývá vždy plná zástupci médií a fanoušky, přijel za deště do naprosto prázdné zóny jako úplně poslední závodník. Byl to smutný pohled na bojovníka, který se celý závod rval s jakoukoliv nepřízní, hlavně aby svou Tatru dotáhl vždy do cíle. „Po těch všech pekelných etapách byla ta poslední ještě větší peklo, protože na začátku nám únavou praskl kardanový kříž, který zřejmě nezvládl včerejší rozbíječky. Podařilo se nám to ale opravit a druhý peklo začalo, když jsme odstartovali. Zjistili jsme, že na trati už jsou všude domorodci a že trať je normálně otevřená pro veřejnost. Ještě do toho začalo pršet. Měli jsme tam docela prekérku, protože jsme měli na přejezd jen čtyři hodiny a vůbec jsme nevěděli, jak stíháme, musel jsem topit co to šlo. Ale jsme v cíli, stihli jsme to a nevyřadili nás, takže dobrý,“ říkal Kolomý k poslední etapě.

„Pořadatelům se letošní Dakar povedl připravit parádně. Bylo to peklo na zemi, pro lidi, pro techniku. My ale máme obě Tatry v cíli, sice jsou na půl rozpadlý, ale dávali jsme to každý den nějak dohromady. Chvíli se nám dařilo, pak zase ne. Byl to opravdu těžkej Dakar. Asi se nám chtěli pomstít, když jsme „frflali“, že je to moc lehký. Říkám narovinu, jsem rád, že jsem v cíli a bez zdravotní újmy,“ chválil Kolomý organizátory. V průběžném hodnocení tak bruntálský rodák skončil jen těsně za nejlepší desítkou na jedenácté pozici.

Druhý pilot týmu Tatra Buggyra Racing Martin Šoltys dojel do cíle při své premiérové účasti zdárně na dvanácté příčce. „Myslím si, že jsem to zvládl docela dobře. Neměli jsme žádný velký problém, nějakou krizovku, že bysme měli vyletět nebo někam spadnout. V paměti mi utkví asi celý Dakar, ale nejvíc určitě ty písečné duny. Ty byly pro mě to nejvíc, co jsem kdy viděl a zažil, protože to bylo hrozně těžký. Jsem nadšený, že jsme v cíli. Když jsem viděl jak postupně vypadávaly ty hvězdy, ke kterým já několik let vzhlížel, tak jsem si říkal: To je zázrak, že ještě pořád jedeme. Jsem opravdu moc spokojený,“ hodnotil svůj první dakarský ročník Martin Šoltys.

Svůj 26. Dakar má úspěšně za sebou legendární navigátor Josef Kalina. „Obecně vzato, já nemám žádné důvody ke stížnostem. Splnil jsem dva hlavní úkoly. Dotáhnout to s touto posádkou do konce, což byl ten nejhlavnější cíl. Ten druhý úkol byl spíše osobní a to, abych to vydržel a abych jím to svým věkem nepokazil. To se mi také podařilo. Takže se cítím úplně skvěle,“ řekl Josef Kalina v cíli poslední, čtrnácté etapy.

Tým Buggyra zaznamenal na letošním ročníku také malé vítězství, když motor Gyrtech ve speciálu Maz dokázal skončit celkově druhý. Postaral se o to bělorus Viazovich. „Je to opravdu příjemné sledovat, že se náš motor pohybuje opravdu v té naprosté špičce a je to jen další důkaz, že jdeme správným směrem,“ komentoval tento úspěch ředitel vývoje Robin Dolejš.

Autor: Redakce

21.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Montážní dělník 25 000 Kč Montážní dělníci mechanických zařízení dělník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme ŘP sk B, výhodou ŘP sk. C a T. Způsob kontaktování zaměstnavatele: e-mailem, telefonicky (po - pá 7:00-15:30).. Pracoviště: Agrotechnika vaněk s.r.o. - pracoviště vrutice, 411 47 Polepy. Informace: Martina Jungmanová, +420 724 307 674. Zdravotnictví - Zdravotnictví Zubní lékař 45 000 Kč Zubní lékaři bez specializace zubní lékař/ka. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 45000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: České armády č.p. 163/17, Předměstí, 412 01 Litoměřice 1.První kontakt e-mailem, telefonicky.. Pracoviště: Maximus dent s.r.o., pracoviště litoměřice, České armády, č.p. 163, 412 01 Litoměřice 1. Informace: Yuriy Matviychuk, +420 792 558 607. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 35 000 Kč Řidiči tahačů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 35000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: ŘP skupiny C,E. , Způsob prvního kontaktu zaměstnavatele: telefonicky.. Pracoviště: Agrotech mělník s.r.o. - sulejovice, Kaplířova, č.p. 233, 411 11 Sulejovice. Informace: Jiří Štěpán, +420 602 129 380. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 20 000 Kč Řidiči tahačů řidič vnitrostátní kamionové dopravy. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Žalhostice č.p. 124, 411 01 Žalhostice. Minimálně 1 rok praxe na obdobné pozici. Nutný profesní průkaz, karta řidiče. Nástup možný ihned. , Způsob kontaktování zaměstnavatele: telefonicky nebo e-mailem.. Pracoviště: Sagip j+m spol. s r.o., 411 01 Žalhostice. Informace: Martin Samek, +420 608 307 061.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejový zápas Litoměřice a Benátky, 23. kolo Chance ligy 2018/2019, Stadion Litoměřice ilustrační
21

Stadion srazila koncovka, Slovan i Kadaň bez bodu

Hokejisté Stadionu Litoměřice. Archivní foto.

Litoměřičtí reprezentovali i léčili šrámy, teď se vrací zpět kolotoč

Karviná odvolala Nádvorníka. Je to šok, přiznal trenér

Karviná – Překvapivý krok zvolilo v reprezentační přestávce vedení MFK Karviná. V sobotu totiž odvolalo z funkce hlavního trenéra Romana Nádvorníka.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT