„Samozřejmě, že chceme vyhrát a uspět, ale upřímně řečeno, to je tak vzdálený cíl, že víme, že se musí potkat spousta dalších faktorů. Přistupujeme k tomu pokorně,“ řekl šéf týmu Tatra Buggyra Racing Jan Kalivoda, který prozradil pár informací k chystaným oslavám padesátiletého výročí značky Buggyra. „Všechno vlastně začalo už letos v Mostě, kdy Buggyra vstoupila na burzu virtuálních měn v podobě kryptoměny Buggyra Coin Zero. Další zajímavosti chystáme již během Dakaru.“

Martinu Kolomému dělá radost množství písku, které závodníky na Dakaru čeká. V dunách a písku by se mělo odjet až 70 procent z 3000 závodních kilometrů. „Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku,“ pousmál se rodák z Bruntálu, pro kterého to bude jubilejní desátý Dakar. „V rozježděném písku to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni. Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli hodněkrát různé problémy, snad se nám tentokrát vyhnou,“ řekl Kolomý, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.

Druhý kamion bude řídit Martin Šoltys, kterému letos při premiéře těsně unikla nejlepší desítka, když dojel na pěkném dvanáctém místě. „Doufám, že druhý start bude o něco jednodušší. I když jsem se při premiéře písku trochu bál, tak jsem si ho nakonec zamiloval. Jsem celkem rád, že se pojede jen v Peru a nepojede se v nadmořských výškách v Bolívii,“ uvedl Šoltys, jenž se chce posunout do elitní desítky konečného pořadí.

Na jednačtyřicátý ročník Rallye Dakar se vydává i legendární navigátor Josef Kalina, ovšem v poněkud jiné roli, než byl doposud zvyklý. „Letos mě čeká role moderátora pořadu Dakar za oponou, který běžel na České televizi již loni a Buggyra pro nadcházející Dakar tento projekt převzala. Podíváme se v něm především do zákulisí týmů a porozhlédneme se i po závodní trase v Peru,“ prozradil Kalina.