Suverénní start sezony předvedli oba nováčci v barvách Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Kromě nejvyššího stupně, na kterém se vystřídali, si Jáchym Galáš i Matěj Pavlíček připsali i třetí, respektive druhé místo.

„Lepší start sezóny jsme si nemohli představit. Kromě výsledků je ale důležité, že oba jezdci jsou maximálně soustředění, disciplinovaní a skvěle spolupracují s týmem,“ chválí oba piloty i celý tým manažer týmu Jiří Mičánek jr. Dvojice Lamborghini Huracán ST EVO2 dominovala kategorii GTC, upozornila na sebe ale i v celkovém pořadí. Matěj Pavlíček v druhém závodu dojel celkově druhý, nestačil jen na vůz specifikace GT3 Filipa Salaquardy.

Oba piloti si přitom stejnou měrou vybrali i závodní smůlu. Matěj Pavlíček se v prvním závodě roztočil hned v první zatáčce a výsledné druhé místo si pak vyjel skvělou stíhací jízdou. Jáchym Galáš si smůlu vybral na startu druhého závodu, kdy jej roztočil nezaviněný kontakt s Liborem Milotou. I tak se zvládl dotáhnout na třetí pozici ve třídě GTC. „Těch incidentů je na jednu stranu škoda, na druhou stranu si oba aspoň zazávodili,“ říká s úsměvem Jiří Mičánek.

Jílové (modré dresy) vyhrálo na půdě posledních Lovosic 1:0.
FOTO, VIDEO: Lovosice jsou na jaře bezzubé. Nesu to blbě, hlesl kouč Podrazil

Zpětně oba jezdce mrzelo hlavně to, že je tyto chyby připravily o možnost vzájemného souboje. I v kvalifikaci a trénincích totiž oba piloti jezdili velmi podobné časy. Podle testovacího pilota týmu Josefa Záruby, který oba juniory nyní koučuje, je v tom obrovská výhoda pro celý tým.

„Oba jedou podobně rychle, ale zároveň mají odlišný jezdecký styl. Díky tomu máme bezprostřední srovnání dat z jednotlivých zatáček a jsme schopní se velmi rychle učit,“ pochvaluje si Josef Záruba. Svoje svěřence po prvním závodu chválí. „Už na testech nás překvapili, jak jsou rychlí. A teď to jen potvrdili. Je prostě vidět, že když se člověk připravuje, maká na sobě a jde si za svým cílem, vyplatí se to,“ naráží Záruba na tvrdou několikaměsíční přípravu, kterou mají Galáš s Pavlíčkem za sebou.

Oba jezdci se skvěle uvedli už v sobotní kvalifikaci. Tu nakonec ovládl Galáš. „V TCR bylo extrémně důležité poskládat v kvalifikaci jedno dokonalé kolo ve všech sektorech a tuto schopnost se mi podařilo přenést i sem, z toho mám velkou radost. Díky tomu jsme měli pole position,“ popisuje jezdec. Naopak Pavlíčkovy snahy o nejrychlejší kolo zhatili buď pomalejší soupeři na dráze, nebo vlastní drobné chyby. „Ve druhé kvalifikaci jsem měl rychlost, ale udělal jsem chybu v poslední zatáčce, kvůli které jsem celou výhodu ztratil,“ mrzelo zpětně Pavlíčka.

Házenkáři Lovci Lovosice ilustrační
Thriller s úspěšným koncem! Lovci vstali z mrtvých a v semifinále vedou

Stejně tak litoval incidentu ze startu prvního závodu. „Nepovedlo se mi ohřát pneumatiky, start byl docela dramatický, soupeři mě tam sevřeli a já jsem se otočil,“ popisuje klíčový moment prvního závodu. Na chybu ale navázal skvělou stíhací jízdou, ve které mu pomohl i výjezd safety car, který smazal časové rozestupy mezi jezdci. Závod nakonec dokončil hned za svým týmovým parťákem.

Ve druhém závodě si smolný okamžik oba jezdci prohodili. Tentokrát skončil v hodinách Galáš, kterého postrčil Libor Milota. „Analyzovali jsme onboard a shodli jsme se, že jsem nemohl nic udělat. Je to škoda, i kvůli tomu, že ten incident byl s GT3, proti kterému nezávodíme,“ krčí rameny Galáš. I on se ale rychle dostal zpátky do tempa a závod nakonec dojel na třetí pozici.

Podle Jiřího Mičánka je dominance obou jezdců výsledkem poctivé přípravy, kterou v rámci juniorského programu týmu absolvovali. „Dojeli jsme v prvním závodu na prvním a druhém místě. Co může být víc,“ říká šéf Mičánek Motorsport powered by Buggyra. A vyzdvihuje i pozici obou pilotů v celkovém pořadí. Ve velmi konkurenční sestavě, které dominovaly vozy specifikace GT3, totiž dvojici Galáš – Pavlíček překonali jen tři jezdci, všichni tři právě s GT3 se zkušenostmi z profesionálního startovního pole GT3.