Navrátil pozici neudržel
Martin Matzke zahájil letošní sezonu FIA GT 3 společně s Jiřím Navrátilem ve voze AUDI R8 u německého týmu Rosberg. Tréninková část probíhala s malými problémy s převodovkou, ale vše se podařilo do druhé volné jízdy opravit. I přes současnou nepříznivou ekonomickou situaci bylo do závodu přihlášeno celkem 37 vozů. Sobotní den začal dopolední kvalifikací.

Matzke zajel výborný desátý čas se ztrátou 1,5 sekundy na prvního Enjalberta s vozem Morgan Aero. Navrátil jel jako druhý, ale nepodařilo se mu zajet tak dobrý čas, což pro něj znamenalo nedělní start z konce startovního roštu. První sobotní závod série FIA GT3 rozjížděl Matzke, který se dokázal probojovat až na pátou pozici. Navrátil bohužel po půl hodině, kdy probíhá povinné střídání jezdců, nedokázal vybojované pozice udržet a propadl se až na konečné devatenácté místo celkové klasifikace prvního závodu.

„Start se mi povedl, ihned po rozjetí jsem byl o pozici vpředu, což bylo perfektní. Na Audi jsem si rychle zvykl, i když má menší výkon než Corvetta. To bylo znát hlavně v poslední zatáčce před cílovou rovinkou. Silverstone je můj smolný okruh a asi to tak zůstane, protože jsme se nedokázali dostat do první desítky,“ řekl po dojetí zklamaný Matzke.

Jeho kolega jel sérii FIA GT3 European Championship poprvé, což bylo znát i na časech, které zajížděl v kvalifikaci i v samotném závodě. „Myslel jsem si, že to bude jednodušší. Okruh je pro mě dost těžký a já nejsem schopen dostat se na tempo Martina. Střídání proběhlo bez problémů, ale já jel pomalu, což mělo za následek propad v dobře rozjetém závodě. Dopadlo to jak to dopadlo, ta pozice je špatná, omlouvám se Martinovi, že jsem mu zkazil závod,“ dodal Navrátil.

Nedělní závod rozjížděl z 36. pozice. Střídání proběhlo ihned, jakmile vedení závodu povolilo povinné zastávky. Audi R8 předával Matzkemu na 33. místě. Ten zahájil stíhací jízdu, která ho vynesla až na sedmé místo, ale došlo k poruše palivového čerpadla a Matzke tak skončil nakonec třináctý.

Matzke: Tým funguje dobře
Oba závodníci jedou v německé stáji Team Rosberg, kde na druhém voze Audi R8 LMS jede posádka Armindo – Campanico. Ta se probojovala až na výborné třetí místo v sobotním i nedělním závodě. „Tým Rosberg funguje velmi dobře, malinko zaostáváme s vyrovnaností posádky, což je pro mě docela zklamání. Martin jednoznačně potvrdil svoje kvality. Jirka Navrátil nemá bohužel s GT3 zkušenosti. Měli jsme daleko větší ambice, budeme s tím muset něco udělat,“ řekl po dojetí manažer Martin Matzke starší.

Dalším podnikem, kterého se mladý roudnický jezdec zúčastní, je druhý závod německého mistrovství ADAC, který se jede na holandském okruhu v Assenu již 9. května. V tomto seriálu jede méně vozů než v evropském mistrovství, ale konkurence je zde také velká.

Karel Kubeš