V depu Buggyry bylo den před startem hodně rušno. Mechanici si pořádně mákli. Na tahači Adama Lacka vyměnili přední nápravu a pro sichr i převodovku. Bohužel, veškeré úsilí přišlo vniveč. Problém se objevil úplně někde jinde – průběžného lídra evropského šampionátu zradil omezovač rychlosti. Lacko hned třikrát překročil maximální povolenou rychlost 160 km/h a v úvodním závodu na Hungaroringu byl diskvalifikován.

Sice se jednalo jen o nepatrné překročení speedlimitu, ze kterého Lacko ani neprofitoval, jenže důsledek byl vražedný. Úřadující vicemistr Evropy si tak při druhém podniku sezony nedaleko Budapešti vybral hodně krutou daň za vývoj nového speciálu, který letos sedlá.

„Kvůli mraku na konci cílovky a vysoké tribuně se úplně zbláznil omezovač rychlost, který je ve vývoji s novým motorem,“ krčil rameny. „Štve mě to, protože ty body nám budu hodně chybět. Závod za nulu, to je špatně,“ dodal lakonicky Lacko, který přišel o pozici vedoucího muže seriálu.

Lacko poprvé porušil povolenou rychlost hned na startu, kdy se dostal ze čtvrtého na druhé místo. Od komisařů přišla desetisekundová penalizace. „Vůbec jsem netušil, že je něco špatně. Start se mi povedl, pak jsem dostal ránu od Steffi (Halmové), což mě pošťouchlo a dostal jsem se na druhé místo. Říkal jsem si super, ale najednou mi nahlásili overspeed,“ popisoval Lacko.

Po dalším napomínaný musel projet boxovou uličkou, což znamenalo propad až na osmé místo. „S tím už člověk nic neudělá. Musel jsem projet boxovou uličku a pak už je všechno špatně.“ Poslední rána přišla po projetí cílem. To se Lacko dozvěděl, že byl po třetím překročení stošedesátky diskvalifikován. „Za tohle jsem nikdy diskvalifikaci nedostal,“ kroutil hlavou.

Do druhého závodu úvodního dne tak Lacko startoval z posledního místa. Hned v prvním kole předjel sedm jezdců a prodral se na devátou příčku. Pak si polepšil už jen o jednu pozici a dojel osmý. „Po startu se dá předjíždět, ale pak se člověk šprajcne a nic s tím neudělá. Jsou spálené gumy a jen čekám, jestli někdo neudělá chybu,“ konstatoval. „Pamatuju si, že zrovna tady jsem už jednou startoval z posledního místa, když jsem hořel,“ připomněl Lacko čtyři roky starou událost, kdy musel hasit svůj tahač, ze kterého šlehaly plameny. „Startoval jsem z prvního místa, ale od konce,“ vtipkoval Lacko, který bral vše s nadhledem.

Úvodní den v rozpáleném Maďarsku ovládl úřadující šampion Jochen Hahn. Pětinásobný mistr Evropy z Německa se dostal do průběžného vedení před Španěla Antonia Albaceteho a Lacka. „Jochen byl suverénní,“ uznal Čech, který se propadl na třetí místo. Na Hahna ztrácí dvacet bodů, obhajobu titulu se mu pokusí překazit. „Vždycky bojujeme o první místo. Musíme vše zanalizovat a něco vymyslet, už toho ale moc není.“

Šanci bude mít hned v neděli.