„Během jízdy vypověděla službu servo pumpa řízení. V tu chvíli skoro nejde otočit volantem. Stál jsem kousek od toho. Truck přeletěl dvě zatáčky a skončil v kačírku. Velké štěstí v neštěstí. Stát se to o kousek dál, ani nechci domýšlet všechny důsledky,“ popsal dramatické chvíle David Vršecký, mentor Aliyyah. „Jezdila na dráze sama, proto jsem hned vyběhl za ní. Byla naprosto v pohodě, zvládla to skvěle.“

Bývalý dvojnásobný evropský šampion je tváří nového projektu Buggyra Academy. Kromě toho využívá každou příležitost ke zdokonalení nového přelomového speciálu VK50, který letos Buggyra nasadila do evropského šampionátu tahačů. Během přestávky mezi závody ladí stroj právě na domácím okruhu v Mostě.

„VK50 zatím až na jeden zádrhel šlape skvěle. Stále ale hledáme drobnosti, které ho posouvají pořád dál a dál! Vývoj k dokonalosti předchozího speciálu trval až tři roky. Musíme být trpělivý. Vékáčko má velký potenciál,“ nechal se slyšet jeden z konstruktérů nového závodního speciálu Vršecký.

Adam Lacko odjel v inovovaném tahači tři podniky. Po prvním závodě v Itálii dokonce vedl průběžné pořadí. V dosavadních 12 bodovaných jízdách vůz zkolaboval pouze na Hungaroringu, kde zahaprovala elektronika.

„Pokud jsme s novým autem dokončili jedenáct závodů z dvanácti, je to hodně dobré. Boduje totiž pouze auto, které dojede do cíle. V roce 2001 odstoupil Gerd (Körber) kvůli technice tuším třikrát z prvního místa, další sezonu z toho byl titul,“ připomněl Vršecký.

Příští zastávkou evropského šampionátu bude o nadcházejícím víkendu slavný Nürburgring. Na přelomu srpna a září se nejlepší truckeři starého kontinentu sjedou do Mostu.