Roudnický tým na mosteckém autodromu ladil formu a nastínil ambice a strategii do nadcházejícího Evropského poháru truckerů, který zvedá oponu už příští víkend v anglickém Doningtonu.

„Chceme se vrátit na špičku, být mezi elitou a vyhrávat. Na diváky čeká zajímavý šampionát, na nás hodně práce, protože plejáda závodníků, kteří budou chtít jezdit na stupních vítězů, se značně rozšířila,“ řekl na včerejší tiskové konferenci, která se konala v bílém stanu přímo na okruhu v Mostě, týmový manažer Jan Kalivoda.

Na nové výzvy se těší rovněž David Vršecký, dvojnásobný mistr Evropy a konstruktér Buggyry. „Máme za sebou složité období. V uplynulé sezoně jsme se museli podřídit řadě změn na technice, dostali jsme v týmu nové funkce a hodně se učili. Byli jsme zvyklí na stupně vítězů, které nám najednou chyběly. Z toho důvodu jsme už závěr loňského ročníku obětovali testování. Věřím, že nás čeká lepší sezona, což by měly naznačit už první závody,“ prohlásil s mírným úsměvem na tváři David Vršecký, naposledy pátý pilot v pořadí kontinentálního mistrovství.

„Podle mě jsem skončil třetí, protože ne všichni jezdili na stejných pneumatikách. Myslím si, že to nebyl špatný výsledek. Teď řešíme poslední mouchy před novou sezonou. Auto mi zvedlo náladu. Bál jsem se řady změn, novinek, ale teď mám pocity výborné,“ dodal Vršecký.

Nově mu bude krýt záda nejlepší britský pilot Chris Levett, v minulém ročníku celkově šestý muž pořadí Evropského poháru a teď nováček v barvách Buggyry. „Jsem rád, že jsem dostal od Buggyry šanci a budu se hodně snažit,“ slíbil urostlý anglický pilot Levett a přiznal, že si pohrával i s myšlenkou na konec kariéry: „Ale jakmile přišla nabídka Buggyry, řekl jsem rychle a jednoznačně ano. Jsem ve výborném týmu, taková nabídka se prostě neodmítá.“

„Největším technickým oříškem bylo, aby se nám podařilo dotáhnout všechny věci tak, jak jsme chtěli. Udělat auto co nejrychlejší. Strávili jsme hodně času na podvozku i na motoru. Jen je škoda, že testování nebylo více, situaci nám komplikovalo počasí a také dnes tady v Mostě teď prší,“ našel jedinou vadu na kráse Robin Dolejš, technický ředitel Buggyry.

Roudnická stáj vstupuje do druhé desetiletky. „Máme za sebou několik titulů, rekordů, řadu nových technologií a projektů. Teď nás čeká dalších deset let, které se ponesou ve znamení velkých změn. Tou první a zásadní je, že na scénu vstupuje nový čínský investor. Tím se nám otevírá cesta k technologiím, nové možnosti. Nového partnera představíme při Evropském poháru v Mostě,“ slíbil manažer Kalivoda. Jen prozradil, že se Buggyra chystá do Číny na exhibici.

Buggyra netají radost rovněž nad diplomatickým úspěchem. Loňské nesrovnalosti s pneumatikami jsou minulostí. Výhradním distributorem pneumatik jednoho výrobce se totiž stal Truck Racing Organization, tedy organizace sdružující majitele týmů.

„Federace FIA tímto pravidlem jen potvrdila, že loni machinace s pneumatikami byly. Máme radost z toho, že snaha, kterou jsme vyvinuli, byla zúročena. Všichni budou mít, co se pneumatik týče, stejné podmínky, což jen zvýší celkovou hodnotu našeho sportu a jeho průhlednost,“ dodal Kalivoda.

Pro vysvětlení – na začátku každého dne závodního víkendu dostane každý jezdec z nejlepší desítky šest pneumatik a s těmi absolvuje měřený trénink, pohárový závod i jízdu s hendikepem.