V posledním podniku mistrovství Evropy tahačů ve španělské Jaramě potřebuje získat 15 bodů – a poprvé v kariéře bude šampionem!

Jeví se to už jen jako formalita. Zvlášť když ve skutečnosti to může být i méně bodů. Pilot roudnické Buggyry ale vítěznou řeč přichystanou nemá.

„Ještě titul nemám a nikdy předčasně neslavím. Každopádně až to vyjde, dám řeč s Davidem Vršeckým, který s tím má zkušenosti,“ říká dobře naladěný lídr seriálu Lacko, který baží i po mistrovském double.

Slavit titul jste mohl už před dvěma týdny v Le Mans, ale tam to ještě nevyšlo…
Můj náskok se ztenčil, ale jen mírně. Ve Francii jsem ztratil 8 bodů. Na to, jak to v sobotu vypadalo, je to ještě dobrý.

Před německým obhájcem titulu Jochenem Hahnem máte náskok 45 bodů. Dodává vám to klid před posledním víkendem?
Určitě. Stačí se lehce snažit v sobotu, a když nebudeme blbnout, tak už by to mohlo být doma.

Potřebujete získat 15 bodů, takže k titulu vám stačí už jen šestá místa. Klidně to ale může být i méně bodů…
Nepamatuji si na závod z poslední doby, ve kterém bych získal jenom patnáct bodů, ale stát se může všechno. Ještě ty body nemám a nikdy předčasně neslavím. V Le Mans mi David Vršecký říkal, že své tituly získal poté, co do Jaramy přijel s náskokem 13 a 10 bodů. Když to dal on, prý to zvládnu taky (smích).

Chcete rozhodnout co nejrychleji, abyste se nenervoval až do neděle?
Čím dřív, tím líp. Ale všechno končí až posledním závodem. V Jaramě to bude hlavně o taktice, stačí mi dojíždět za Hahnem a titul bude konečně můj.

Společně s Davidem Vršeckým budete bojovat i o vítězství v týmech. Láká vás vidina mistrovského double?
Musíme se snažit až do konce. Když se mi titul povede už v sobotu, neznamená to, že to zapíchneme a bude ejchuchu. Musíme bojovat i v neděli, aby se podařil titul i v týmech.

Očekáváte v Jaramě divočinu? Jochen Hahn by to na vás mohl ještě zkusit, co?
Myslím, že na mě už se nikdo zaměřovat nebude (úsměv). Když pojedu hlavou, tak stačí opravdu málo. Spíš to bude velká divočina o druhé a třetí místo mezi Hahnem, Kissem a Halmovou. Němci si pomáhají, loni šli společně proti mně. Letos mám výhodu, že mám Davida, takže máme sílu.

Titul vám všichni prorokují už od poloviny sezony. Jak to snášíte?
Všichni se mě ptají, kdy to přijde. Někteří už mi gratulují, ale já jim říkám, ať počkají, až to přijde. Může se stát cokoliv. Viděli jsme to v Le Mans, skoro jsme mlátili hlavou o stěnu, abychom s autem něco vymysleli.

Doléhá to na vás psychicky?
Když nám v Le Mans nejelo auto, všichni mi říkali, ať se hlavně uklidním. Ale já jsem nebyl psychicky rozhozený, ale spíš naštvaný. Byl jsem zoufalý, protože auto nejelo a vůbec jsme nevěděli, co s tím.

Ve Francii jste oslavil 33. narozeniny. Paradoxně právě tohle číslo má váš parťák David Vršecký na autě…
David říkal, že na autech máme čísla podle toho, na kolik let se cítíme (smích).

Vy máte číslo 55…
Takže jsme mladík a stařík (smích).

Mistrovství Evropy tahačů:
Pořadí před závodem v Jaramě: 1. Lacko (ČR/Buggyra) 345 bodů, 2. Hahn (Něm./Iveco) 300, 3. Kiss (Maď./ Mercedes) 284, 4. Halmová (Něm./MAN) 270, 5. Abacete (Šp./ MAN) 231, …8. Vršecký (ČR/ Buggyra) 122.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra Racing 1969 (Lacko-Vršecký/ Buggyra) 494, 2. Team Reinert Adventure (Halm-Lenz/MAN) 457, 3. Die Bullen von Iveco Magirus (Hahn – Körber/Iveco) 449.